ابزارهای مالی به اندازه نیاز مردم گسترش نیافته است

گروه بنگاه‌ها- علی سلیمانی شایسته، مدیرعامل بانک پارسیان، دیروز در مراسمی که به مناسبت روز خبرنگار در این بانک برگزار شد، گفت: نقش رسانه‌ها در اصلاح سیاست‌های اقتصادی بسیار مهم است و در چند سال گذشته، رسانه‌های کشور این نقش را به خوبی ایفا کرده‌اند. وی افزود: به عنوان مثال در خصوص بسته پولی سال ۹۰ اگرچه تاکنون تغییری در آن ایجاد نشده، اما فشردگی اخبار و تحلیل‌های رسانه‌ای و به ویژه مطبوعات موجب شد تا بانک مرکزی به فکر اصلاح این بسته پولی بیفتد. به گفته وی اظهارات مدیران اقتصادی برای اصلاح سیاست‌ها به تنهایی کافی نیست و مطالب رسانه‌ها در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

مدیرعامل بانک پارسیان نقش مطبوعات در گسترش سرمایه‌گذاری و توسعه بازارهای مالی را هم با اهمیت دانست و افزود: در حال حاضر به دلیل عمق نیافتن بازار سرمایه و نبود ابزارهای مالی کارآمد، فشار بر بانک‌ها برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی بسیار زیاد است. شایسته تاکید کرد در ۱۰ سال گذشته، تعداد معاملات و معامله‌گران در بورس افزایش یافته، اما هنوز ابزارهای مالی به اندازه نیاز مردم گسترش نیافته است.

وی به رشد ۳ دهم درصدی نقدینگی در دو ماه اول سال‌جاری اشاره کرد و گفت: این آمار به این معنی است که نقدینگی جدیدی هم وارد بازار نشده و بانک‌ها دیگر منابعی برای پرداخت تسهیلات ندارند. این مدیر بانکی با اشاره به نسبت مصارف به منابع در نظام بانکی که به ۱۲۰ درصد رسیده است، افزود: این به معنای استقراض بیشتر بانک‌ها از بانک مرکزی است. مدیرعامل بانک پارسیان در مورد موفقیت‌های این بانک خصوصی هم گفت: بانک پارسیان در دو سال گذشته بزرگ‌ترین بانک خصوصی از نظر حجم درآمد و فروش بوده و بنابر برنامه‌های تدوین شده قصد داریم تا پایان سال ۹۱ پس از بانک ملی بزرگ‌ترین بانک کشور شویم.

وی موفقیت‌های حاصل شده در این بانک را نتیجه اهمیت دادن بانک پارسیان به مشتریان دانست و تاکید کرد: تا آنجا که در توان ما باشد تلاش خواهیم کرد تا توقعات مشتریان را برآورده کنیم.