ایسنا- مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در‌سال گذشته رشد سپرده‌گذاری در این بانک ۳۸‌درصد بوده، در حالی که متوسط نرخ رشد سپرده‌گذاری بانک‌های کشور ۲۵‌درصد است. دکتر نوربخش در دیدار با مسوولان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بانک کشاورزی هرچه بیش‌تر بتواند سپرده‌های مردم را جمع کند، خدمات بیش‌تری به بخش کشاورزی ارائه می‌دهد، اظهار کرد: ابتدای سال ۱۳۸۴ حجم پول‌های مردم نزد این بانک ۴۰۰۰‌میلیارد تومان بود که این رقم در ابتدای امسال به ۵۱۵۰‌میلیارد تومان افزایش یافت.

نوربخش افزود: هدف‌گذاری کرده‌ایم تا پایان امسال این رقم به ۶۰۰۰‌میلیارد تومان افزایش یابد.

وی سپرده‌های مردمی را تنها منبع تامین منابع‌ مالی برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: البته به‌ دنبال آن هستیم که بتوانیم از دولت پول قرض بگیریم و در این راستا پیشنهاد داریم که ۲‌میلیارد دلار پول از دولت قرض کنیم تا بتوانیم در بخش کشاورزی بیش از پیش خدمات ارائه دهیم.

نوربخش با بیان اینکه طبق قانون مجبوریم تسهیلات پرداختی را با سودش از دریافت‌کنندگان تسهیلات در هر شرایطی حتی اگر ورشکست شوند پس بگیریم، اظهار کرد: برای رفع این مشکل در قالب تبصره‌ای پیشنهاد داده‌ایم که مبلغی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی باشد تا در موارد خاص با تشخیص این وزارتخانه هزینه شود.

نوربخش یکی دیگر از مشکلات را لزوم اخذ ضمانت از دریافت‌کنندگان تسهیلات دانست و گفت: سال گذشته پیشنهاد کردیم که وزارت جهاد کشاورزی بتواند ریسک ‌یک‌هزار‌میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی ما را ضمانت کند که این موضوع در توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال خصوصا در مناطق محروم بسیار موثر است.

در این جلسه مدیران بخش کشاورزی استان کرمانشاه به بیان مشکلات و نظرات خود برای کارآمدتر کردن عملکرد این بانک پرداختند.