گروه بازرگانی: مشاور عالی شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی گفت: نمایشگاه بین‌المللی تهران به شهر آفتاب منتقل نمی‌شود بلکه با اصلاح و تکمیل رینگ بزرگراهی اطراف نمایشگاه و ایجاد خط ۷ مترو وضعیت تردد را بهبود می‌بخشیم.

محمدمهدی تندگویان درباره واگذاری زمین نمایشگاه به صداوسیما به خبرگزاری فارس اظهار کرد: این موضوع منتفی شده و در عین حال انتقال کامل نمایشگاه بین‌المللی تهران به نمایشگاه شهر آفتاب را تکذیب می‌کنم. وی ادامه داد: در دولت قبل بحث خصوصی‌سازی نمایشگاه مطرح شد و طبق اصل ۴۴ قرار بود نمایشگاه خصوصی شود. حتی مدتی نمایشگاه به ساتا واگذار شد که کار غلطی بود و به درگیری منتهی شده و موضوع منتفی شد و اکنون نیز بحث خصوصی‌‌سازی تقریبا منتفی شده است. تندگویان درباره ترافیک درون‌شهری نمایشگاه نیز توضیح داد: طی جلسه‌ای که هفته گذشته با شهردار منطقه یک برگزارکنندگان نمایشگاه‌های تخصصی و معاونان عمرانی شهرداری برگزار شده بنا داریم تا رینگ دور نمایشگاه را اصلاح کرده و فضای بزرگراهی اطراف نمایشگاه را تکمیل کنیم.

عضو شورای شهر تهران همچنین از انتقال خط ۷ مترو به نمایشگاه بین‌المللی خبر داد و گفت: پایانه نهایی خط ۷ مترو به نمایشگاه می‌رسد که در کاهش بار ترافیکی بسیار کمک می‌کند و به نظر می‌رسد اگر شهرداری با دولت همکاری کند موضوعات مطرح شده و خط مترو نهایتا ظرف ۲ سال آینده قابل انجام است. در همین حال حسین اسپهبدی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها در نشست شورای روسای اتاق‌های سراسر کشور گفت: ما به دنبال روش‌هایی هستیم تا سرمایه‌گذاران تشویق به سرمایه‌گذاری در آن شوند. وی بیان کرد: اعتقاد بر این است که این نمایشگاه باقی بماند و نمایشگاه شهر آفتاب در صورت تزریق نقدینگی لازم تا پایان سال آماده خواهد بود که اتفاق بسیار خوبی است، زیرا اکنون با درخواست‌های بسیاری روبه‌رو هستیم.