در سه ماه نخست امسال ۴۶هزارو ۳۰۹تن کالا به ارزش ۳۳میلیون و ۴۱۸هزار و ۱۶۶دلار از گمرک بندرانزلی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب نشانگر ۲۴۴ و ۹۶درصد افزایش است. ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندر انزلی با بیان این مطلب افزود: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک شامل مواد معدنی، کشاورزی، فرش، موکت و محصولات پتروشیمی است که به‌کشورهای روسیه، ترکمنستان، امارات، قزاقستان، آذربایجان و ارمنستان صادر شده است. غلامحسین نوحی افزود: در همین مدت یک میلیون و یک هزار و ۳۵تن کالا به ارزش ۵۴۸میلیون و ۷۶۴هزار و ۸۲۸دلار وارد این گمرک شده است. به گفته وی این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۱۲درصد و از حیث ارزشی ۴۲درصد افزایش یافته است. نوحی تصریح کرد: این اقلام عمدتا شامل آهن‌آلات، ماشین‌آلات، چوب و اشیای برقی است که از کشورهای آسیای میانه وارد گمرک بندرانزلی شده است. ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی خاطرنشان کرد: در همین مدت ۷۲تن کالا به ارزش ۷۷هزار و ۲۲۶دلار به صورت چمدانی از این گمرک صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۳۳درصد و از حیث ارزش ۲۴درصد افزایش یافته است.

وی درآمد عمومی حاصل از ترخیص کالا در گمرک بندرانزلی را در سه ماهه نخست امسال ۲۱۱میلیارد و ۵۳میلیون و ۶۰۷هزار ریال اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۳۱درصد رشد داشته است.

نوحی تصریح کرد: در این مدت تعداد ۳۹۰فروند کشتی در بندرانزلی پهلو گرفته که در مقایسه با سال گذشته ۳۳درصد افزایش یافته است.