گروه بازرگانی- برای نخستین بار و به ابتکار صندوق توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی ایران هیاتی ۳۰نفره مرکب از مدیران شرکت‌های عمده بخش‌خصوصی فعال در حوزه فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی کشور به هنگ‌کنگ و پکن اعزام می‌شوند.

دکتر پدرام سلطانی، مدیر عامل صندوق توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی ایران، با اعلام این خبر افزود: کشور چین در حال حاضر بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در زمینه نفت، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی است و باتوجه به روابط مثبت دو کشور و وجود فرصت‌های بیشتر جهت توسعه مبادلات نفتی و پتروشیمی فی‌مابین ایران و چین، این صندوق با هماهنگی و همکاری وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت اولین و بزرگ‌ترین هیات تخصصی حوزه فرآورد‌ه‌های نفت و پتروشیمی را از ۲۱ تا ۲۸ آبان‌ماه سال‌جاری به هنگ‌کنگ و پکن اعزام خواهد کرد.

سلطانی تصریح کرد: به منظور آشنایی بیشتر سرمایه‌گذاران، تجار و صاحبان صنایع چینی سمینار معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز کشور نیز همزمان با اعزام هیات در هنگ‌کنگ و پکن برگزار خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که اعزام این هیات که در راستای سیاست نگاه به شرق انجام می‌شود، موجب تقویت روابط اقتصادی فی‌ما‌بین دو کشور و جذب سرمایه‌گذاران چینی به پروژه‌‌های پایین دستی نفت و گاز ایران شود.