چرا مردم بر ثابت ماندن قیمت نان تاکید می‌کنند!

با افزایش قیمت نان و حرکت به سمت ایجاد واحدهای آزادپز می‌توان از ضایعات و همین‌طور قاچاق آرد جلوگیری کرد. عبدالرضا جمشیدی، معاون بازرگانی داخلی شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران در گفت‌وگو با «شابا» تعداد کل واحدهای آزادپز در کشور را ۶ هزار و ۲۰۰ واحد اعلام کرد و افزود: با توجه به نظارت دقیق بر عملکرد و رعایت نکات بهداشتی این واحدها، نان‌های تولید شده در واحدهای آزادپز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده است‌.

این مقام مسوول با اشاره به قاچاق آرد در کشور گفت: ارزان بودن آرد در کشور به دلیل دریافت یارانه، سبب شده که مقدار بسیاری از آن به کشورهای همسایه قاچاق شود و در برخی موارد نیز حتی مورد استفاده دام‌ها قرار می‌گیرد.

وی در خصوص خرید آرد یارانه‌ای توسط واحدهای آزادپز گفت‌: درست است که این کار خلاف قانون است، ولی حداقل وضعیت نسبت به قبل بهتر شده است و امید می‌رود که با اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها‌، ضمن کاهش ضایعات و مصرف بهینه این کالای ارزشمند‌، از قاچاق این محصول استراتژیک به دیگر کشور‌ها نیز جلوگیری شود. معاون بازرگانی داخلی شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر واقعی شدن قیمت نان‌ تصریح کرد‌: در صورت مراجعه به سوپرمارکت‌ها هیچ کالایی را پیدا نمی‌کنیم که با قیمت کمتر از صد تومان عرضه شود‌، ولی با وجود ارزش غذایی نان، نمی‌دانم چرا مردم بر ثابت ماندن قیمت نان تا این حد تاکید می‌کنند.