گروه بازرگانی-۹میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان طی سال گذشته، سرمایه‌گذاری داخلی در منطقه آزاد چابهار جذب شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب و اشاره به این موضوع که در سال گذشته مجموعا ۷۱۰۶میلیون ریال قرارداد تجاری در این منطقه منعقد شده، افزود: در همان سال، شاهد افزایش ۳۰۰درصدی ترانزیت بودیم. باقری‌زاده از کمک یک میلیارد تومانی این سازمان به نواحی همجوار چابهار خبر داد و گفت: از محل صرفه‌جویی هزینه‌ها به مناطق همجوار چابهار کمک‌های بهداشتی و آموزشی ارائه دادیم. وی از حضور سرمایه‌گذاران کشور مالزی در این منطقه خبر داد و گفت: قرار است این کشور در بخش صنعت آهن و آلومینیوم و تاسیس نیروگاه برق برای تولید ۵هزار مگابایت برق سرمایه‌گذاری کند.

همچنین قرار است کشورهای کره و چین در بخش صید صنعتی ماهی در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرعامل منطقه چابهار درباره تدوین سند راهبردی ۵ساله در چابهار گفت: برنامه عملیاتی یک ساله چابهار نیز تدوین شده است.ارائه تسهیلات صادراتی در این منطقه دیگر مقوله‌ای بود که باقری‌زاده به آن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بازرگانان در صورت انتقال کالاهای خود از چابهار تا سه ماه هزینه انبارداری نمی‌دهند.

وی همچنین از ساخت فرودگاه جدید در منطقه چابهار خبر داد و گفت: بدین‌‌منظور برای آماده‌سازی فرودگاه، ۵۷میلیون دلار از سوی شورای اقتصاد، اعتبار اختصاص یافته است که چینی‌ها و هندی‌ها نیز برای حضور و سرمایه‌گذاری در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.