پیشنهاد قیمت ترجیحی برای حامل‌های انرژی

گروه بازرگانی - وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: هنوز قیمت حامل‌های انرژی برای اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مشخص نشده، اما پیشنهاد ما این است که قیمت حامل‌های انرژی برای فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به صورت ترجیحی باشد. مهدی غضنفری در حاشیه سومین همایش صادرات که در تهران برگزار شد همچنین با بیان اینکه اکنون بسته‌های حمایتی بخش صنعت آماده است، افزود: برای بازسازی‌های بزرگ بخش صنعت تاکنون ۴۰۰ پروژه ثبت نام کرده‌اند و امضای تفاهم‌نامه صندوق توسعه ملی با بانک صنعت و معدن برای سه میلیارد دلار جدید جدای از آن ۵/۲ میلیارد دلار قبلی انجام شده است. از این سه میلیارد دلار جدید یک میلیارد دلار آن برای بازسازی بزرگ است که کار معرفی طرح‌ها به بانک‌ها نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: در بخش بازسازی‌های کوچک نیز دو هزار واحد ثبت نام کرده‌اند که دراین میان هزار واحد به بانک‌ها معرفی شده‌اند. در این مورد بخشنامه اعتباری بانک سپه برای بازسازی‌های کوچک ابلاغ شده است و روی رقم ۴۰۰ میلیارد تومان توافق کردیم که فکر می‌کنیم برای بازسازی‌های کوچک کفایت می‌کند.

غضنفری در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد:‌ پس‌از پایان هفته جاری واردات ۱۸۰ قلم کالا باید از طریق تامین ارز بخش صادرات انجام شود و برای واردات این کالاها ارزی داده نمی‌شود.

مهدی غضنفری همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت شیر و لبنیات در بازار به دلیل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: افزایش قیمت شیر و لبنیات ارتباطی به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ندارد و معمولا در سطح شهرستان به دلیل افزایش تقاضا و افزایش قیمت علوفه با افزایش قیمت شیر و لبنیات مواجه هستیم.

سومین همایش صادرات غیر‌نفتی با موضوع راهکارهای تحقق اهداف صادراتی توسط بخش خصوصی با توجه به عملیاتی شدن طرح هدفمندسازی یارانه‌ها عصر دیروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از معاونان وی به همراه جمعی از فعالان بخش خصوصی کشور برگزار شد.