خبرگزاری فارس: شرکت بلک بری اولین گوشی مجهز به سیستم‌عامل اندروید خود به نام BlackBerry Priv را عرضه کرد.

این شرکت کانادایی امیدوار است از این طریق بتواند بازگشت موفقی به دنیای محصولات همراه داشته باشد.

گوشی‌های بلک بری تا قبل از عرضه آی‌فون و دیگر گوشی‌های لمسی به‌خصوص در میان صاحبان مشاغل بسیارپرطرفدار بودند، اما در ۵ سال اخیر بازار خود را به میزان بسیار زیادی از دست داده‌اند.

بلک بری تا به حال همیشه از سیستم‌عامل اختصاصی خود روی گوشی‌های همراه استفاده کرده است، ولی حالا می‌خواهد با جریان غالب در دنیای گوشی‌های هوشمند همراه شود. قیمت این گوشی در صورت خریداری از اپراتورهای همراه و با قرارداد ۴۰۰ دلار و به‌صورت آزاد ۹۵۰ دلار است. این گوشی به‌صورت لمسی قابل استفاده است و برای افرادی که به استفاده از صفحه کلیدهای خاطره‌انگیز بلک‌بری علاقه دارند هم یک صفحه کلید کشویی در نظر گرفته شده است. کلمه Priv که برای نام‌گذاری این گوشی به‌کار گرفته شده، مخفف دو کلمه privacy و privilegeیا حریم شخصی و مزیت است.

شرکت سازنده می‌گوید با استفاده از این گوشی می‌توان میزان دسترسی برنامه‌ها به اطلاعات مختلف ذخیره شده روی گوشی را به‌طور دقیق مشخص کرد و همین‌طور میزان استفاده برنامه‌ها و بازی‌های مختلف از اطلاعات خصوصی کاربران را بررسی کرد. صاحب‌نظران در مورد موفقیت این گوشی اختلاف نظر دارند. برخی معتقدند بلک بری دیر به فکر حضور در بازار مذکور افتاده و برخی دیگر هم می‌گویند Priv تلاشی دیرهنگام و ناموفق خواهد بود.