دستورالعمل  استفاده از موبایل توسط مسوولان

دنیای اقتصاد: رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه دستورالعمل استفاده از گوشی‌های هوشمند مسوولان تنظیم شده است گفت:

مخالف شبکه‌های اجتماعی نیستیم و می‌توان به‌عنوان فرصت از آنها استفاده کرد.

غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل در نشست خبری که پیرامون دوازدهمین سالگرد پدافند غیر عامل کشور و همایش سراسری پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد در ارتباط با اینکه چه میزان از پدافند غیرعامل به تلفن هوشمند مربوط می‌شود توضیح داد: یک فناوری جدید سایبری ایجاد شده است که تاثیر خود را روی تمام فضاهای مربوط می‌گذارد.

وی افزود: در سندهای مربوط به فضای سایبری کشورهای پیشرفته نیز استفاده هوشمند از ابزار و ارتقای سطح دانش سایبری مسوولان آمده است؛ گوشی هوشمند ایجاد ورود اطلاعات شخصی می‌کند و این موضوع موجب خروج نا به هنگام اطلاعات شخصی نیز می‌شود.

جلالی در ارتباط با نحوه استفاده از گوشی‌های هوشمند مسوولان پاسخ داد: یک دستورالعمل آماده کرده‌ایم که نحوه عملکرد گوشی هوشمند در سازمان‌هایی که اطلاعات آنها طبقه‌بندی شده، در آن قید شده است؛ البته در کنار این دستورالعمل باید زیرساخت امنیتی آن نیز در کشور برقرار شود.

وی درباره امنیت و زیرساخت امنیتی کشور خاطرنشان کرد: برقراری امنیت در کشور بدون استفاده از نرم‌افزارهای غیربومی دشوار است است و در کنار این موضوع ساماندهی نرم‌افزارها با اهمیت است؛ همچنین یک مرکز ساخت نرم‌افزارهای بومی و دانش بنیان ایجاد کردیم که ماحصل این تلاش‌ها در آینده به برقراری امنیت در کشور تبدیل خواهد شد که همکاری تمام مسوولان نیز باید صورت بگیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان درباره شبکه‌های اجتماعی و فیلترینگ آنها بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی صرفا تهدید نیستند و می‌تواند فرصتی برای هر حوزه نیز باشد در این زمینه کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در ارتباط با صفحات شبکه‌های غیراخلاقی تصمیم خود را خواهد گرفت این را باید گفت که ما مخالف شبکه‌های اجتماعی و استفاده از آنها توسط کاربران ایرانی نخواهیم بود.