آیا گوشی شما «مارشملو» می‏گیرد؟

خبرآنلاین: نکسوس ۵ و ۶ و ۷ و۹ اندروید ۶ یا همان مارشملو را بلافاصله خواهند گرفت و سایرین باید با لالی پاپ سرکرده و در صف انتظار بمانند. دوگوشی جدید نکسوس ۵ ایکس و نکسوس ۶ پی که هفته گذشته رونمایی شد به‏طور دیفالت و از قبل تعریف‏شده مجهز به مارشملو هستند.

اما گوگل گوشی‏هایی با برند خود مانند نکسوس ۵ و ۶و ۷ و ۹ را در فهرست بعدی آپدیت از ۵.۱۱ به ۶.۰ قرار داده است.

البته گوگل استراتژی فروش و آپدیت به مارشملو را در هم ادغام کرده و به همین خاطر به‏طور غیرمستقیم کاربران را تشویق به خرید محصول خود با برند نکسوس کرده است و این گوشی‏ها تا قبل از پایان اکتبر اندروید ۶.۰ (مارشملو) می‏گیرند.

سایر گوشی‏های نزدیک به برند نکسوس مانند اچ تی سی نکسوس ۹، ایسوس نکسوس ۷ مدل ۲۰۱۳، موتورولا نکسوس ۶، ال جی نکسوس ۵ و «گوگل نکسوس پلیر» در رده بعدی آپدیت قرار دارند.

ابزارهایی مانند نکسوس ۴، نکسوس ۷ مدل ۲۰۱۲ و تبلت نکسوس ۱۰ همچنان روی لالی پاپ باقی خواهند ماند و تنها بسته‏های به‏روزرسانی امنیتی را دریافت خواهند کرد.

از سوی دیگر همیشه مطابق سنت همیشگی گوشی‏های موتورولا اولین گوشی‏هایی بودند که نسخه جدید اندروید نصیب‌شان می‏شد، اما امسال گوگل این تصمیم را ندارد و هرچند گوشی‏های زیر قرار است مارشملو بگیرند اما زمان آن دقیقا مشخص نشده است:

Moto X Pure Edition ۲۰۱۵ (۳rd gen)

Moto X Style ۲۰۱۵ (۳rd gen)

۲۰۱۵ Moto X Play

Moto G ۲۰۱۵ (۳rd gen)

Moto X Pure Edition in the US ۲۰۱۴ (۲nd gen)

Moto X in Latin America, Europe and Asia۲ ۲۰۱۴ (۲nd gen)

Moto G and Moto G with ۴G LTE۲ ۲۰۱۴(۲nd gen)

DROID Turbo

۲۰۱۴ Moto MAXX