آی‌تی‌ایران: همه ما چیزی که از یک قاب موبایل انتظار داریم یک چهره زیبا و یک محافظ خوب برای گوشی هوشمند گران‌قیمتی مثل آی‌فون است.

اما یک شرکت تکنولوژی حالا قابی طراحی کرده که از این فراتر می‌رود. شرکت OAXIS یک قاب آی‌فون طراحی کرده که صفحه نمایش دومی را در پشت صفحه نمایش آی‌فون در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این صفحه نمایش دوم از نوع e-ink بوده و به شما اطلاعات و پیام‌های مهم را ارائه می‌دهد، ضمن اینکه می‌توانید حتی روی آن کتاب هم بخوانید.

InkCase i۶ به جز این یک قابلیت دیگر هم دارد و آن اینکه خودش هم مجهز به باتری پلیمری است و این یعنی برای کارکردهای خود از باتری آی‌فون استفاده نمی‌کند.

شرکت OAXIS نخستین‌بار این قاب را برای گوشی‌های اندرویدی و آی‌فون ۵ در سال گذشته معرفی کرد و در واقع یک پروژه موفق از Kickstarter است (یک پلت‌فرم مشهور ایجاد کمپین با هدف جمع‌آوری اعانه برای پروژه‌ها) که جوایز بسیاری را هم از آن خود کرده است. قیمت این قاب ۹۹ دلار است و پیش‌فروش آن برای عرضه در ماه نوامبر از هم‌اکنون آغاز شده است. البته این شرکت رقبایی هم دارد و شرکت PopSlate اوایل امسال یک قاب با تکنولوژی e-ink برای آی‌فون عرضه کرده بود. صفحه نمایشی که شرکت OAXIS تولید کرده به طور قابل‌‌توجهی بزرگتر است و یک صفحه نمایش ۴/۳ اینچی است و فقط ۴/۲ میلی‌متر به ضخامت آی‌فون شما اضافه می‌کند. این قاب در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می‌شود.