ایسنا: رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، از تشکیل شش پرونده جعل نماد الکترونیکی خبر داد.وی بیشتر شکایت‏های مردم را از فروشگاه‏های اینترنتی، تطابق نداشتن کیفی کالاهای تبلیغی با کالای تحویلی اعلام کرد و افزود: تحویل ندادن کالا از طریق سایت‏های فاقد نماد و تحویل کالاهای تقلبی از دیگر شکایت‏های مردمی در مورد فروشگاه‏های اینترنتی بوده است.

سرهنگ علی نیک‏نفس در این خصوص گفت: مردم می‏توانند به فروشگاه‏هایی که نماد اصیل اعتماد الکترونیکی دارند اعتماد کنند و خریدهای خود را در این فروشگاه‏ها انجام دهند؛ زیرا این فروشگاه‏ها تحت نظارت هستند و احتمال وقوع جرم در این فروشگاه‏ها به مراتب کمتر از فروشگاه‏هایی است که این نماد را ندارند. نیک‏نفس ضمن هشدار به مردم تاکید کرد: نماد اعتماد الکترونیکی باید اصالت داشته باشد که این اصالت را در دو سایت Enamad.ir وCyber.Police.ir می‏توان پیگیری کرد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا میزان شکایت‏ها از فروشگاه‏های اینترنتی دارای نماد اعتماد را کمتر از نیم درصد کل شکایت‏ها اعلام کرد و گفت: این رقم نشان می‏دهد فضا و خدمات این فروشگاه‏ها بسیار سالم‏تر از فروشگاه‏های فاقد نماد است. وی گفت: موضوع جعل نماد به‌دلیل اهمیت موضوع درصدر پیگیری‏های پلیس فتا قرار دارد و افرادی که این نماد را جعل کرده‏اند در چرخه رسیدگی قضایی قرار گرفته‏اند.