لپ‌تاپ‌های سبک‌تر و سریع‌تر

شرکت لنوو مجموعه تازه‌ای از لپ‌تاپ‌های تینک پد را عرضه کرده که باریک‌تر، سبک‌تر و سریع‌تر هستند و البته از قیمت قابل‌توجهی هم برخوردارند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پی سی ورلد، این محصولات به‌رغم بهبود در امکانات از عمر باتری بیشتری نیز برخوردارند که باعث جلب نظر کاربران شده است.

طراحی فوق باریک ThinkPad Carbon X۱ و سازگاری ThinkPad X۲۵۰ با محیط‌های کاری باعث شده تا این لپ‌تاپ‌ها از هم‌اکنون مورد توجه علاقه‌مندان قرار بگیرند. در لپ‌تاپ‌های یاد شده از نسل پنجم پردازنده‌های Core i۳، i۵ و i۷ استفاده شده است.

از جمله موارد به روزشده در این لپ‌تاپ‌ها می‌توان به ارتقای پردازنده‌های گرافیکی، افزایش سرعت اجرای برنامه‌های مختلف، پشتیبانی از فناوری‌های بی‌سیم ۸۰۲.۱۱ac و ۴G LTE و استفاده از پردازنده‌های تازه به‌منظور باریک‌تر شدن طراحی محصولات اشاره کرد. البته نمایشگرهای این لپ‌تاپ‌ها و وب‌کم آنها تغییرات زیادی نداشته‌اند.

ThinkPad Carbon X۱ با تنها ۷/۱۷ میلیمتر ضخامت، ۳/۱ کیلوگرم وزن و عمر باتری ۱۰ تا ۱۱ ساعته انتخاب اول کاربران حرفه‌ای است. استفاده از PCI-Express ۳.۰ سرعت انتقال داده در این لپ‌تاپ‌ها را تا ۸۰ درصد بیشتر کرده است.

۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و ۸ گیگابایت DDR۳ DRAM، نمایشگری با دقت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ و وب‌کم با دقت ۷۲۰p ازجمله امکانات این لپ‌تاپ ۱۲۴۹ دلاری است که این هفته عرضه می‌شود.

ThinkPad X۲۵۰ محصول دیگر لنوو است که برخلاف انتظارات با فناوری لمسی سازگار نیست و دقت نمایشگر آن هم چندان بالا نخواهد بود. اما عمر باتری ۲۰ ساعته، ۳/۱ کیلوگرم وزن و ۳/۲۰ میلیمتر ضخامت ازجمله ویژگی‌های آناست.

این لپ‌تاپ از ۵۱۲ گیگابایت حافظه اس اس دی، یک ترابایت هارد دیسک، ۸ گیگابایت DDR۳ DRAM و وب‌کم با دقت ۷۲۰p برخوردار است و ۱۱۴۹ دلار قیمتدارد.

در نهایت ThinkPad T۴۵۰S، با ۱۷ ساعت عمر باتری، ۲۱ میلیمتر ضخامت، ۵۱۲ گیگابایت حافظه اس اس دی، ۱۲ گیگابایت DDR۳ DRAM، نمایشگرهای full HD یا لمسی به انتخاب کاربر و پورت‌های قدیمی وی جی ای و mini-Display تنها ۱۰۹۹ دلار قیمت دارد.