دنیای اقتصاد: افزایش رشد و نفوذ بیشتر صنعت IT در بخش‌ها و صنایع مختلف باعث شده است که اهمیت آن در میان مردم و دولت‌های کشورهای مختلف جهان بیشتر و بیشتر شناخته شود. با این اوصاف است که دولت‌ها در سال‌های اخیر بخش قابل توجهی از بودجه خود را به توسعه صنعت IT و به‌کارگیری آن در بخش‌های دیگر اختصاص می‌دهند. این در حالی است که کارشناسان معتقدند میزان سرمایه‌گذاری دولت‌ها در IT به‌سرعت در حال افزایش است. جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی گارتنر در این زمینه نشان می‌دهد که دولت‌ها در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی در سال 2014، مجموعا 2/12 میلیارد دلار روی توسعه محصولات و سرویس‌های IT سرمایه‌گذاری می‌کنند که این میزان در مقایسه با سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلاری این مناطق در سال 2013، رشد 3/1 درصدی داشته است. این پیش‌بینی شامل سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف سرویس‌های داخلی، نرم‌افزار، سرویس‌های IT، دیتا سنتر، دستگاه‌ها و سرویس‌های مخابراتی است.
سرویس‌های مخابراتی شامل سرویس‌های تلفنی ثابت و همراه، بزرگ‌ترین بخش از این سرمایه‌گذاری‌های دولتی در صنعت IT را در خاورمیانه و شمال آفریقا به خود اختصاص می‌دهند. به این ترتیب انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۴، میزان سرمایه‌گذاری در بخش سرویس‌های مخابراتی به ۴/۵ میلیارد دلار برسد. کارشناسان معتقدند که افزایش میزان سرمایه‌گذاری دولت‌های در حال توسعه سرویس‌های مخابراتی به‌دنبال رشد شبکه‌های موبایل در سرتاسر جهان و تمایل افراد و کاربران به استفاده از خدمات جدید این شبکه‌های مخابراتی تازه اتفاق می‌افتد.
بخش نرم‌افزار شامل نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی منابع کسب‌و‌کار یا ERP، مدیریت زنجیره تولید یا SCM، مدیریت روابط مشتری یا CRM، نرم‌افزارهای کاربردی تجاری، نرم‌افزارهای زیر ساختی و نرم‌افزارهای تخصصی است. سرمایه‌گذاری در بخش نرم‌افزار در سال 2014 با رشد 9 درصدی نسبت به سال گذشته میلادی به 2/1 میلیارد دلار رسیده است. در سال 2014، سرمایه‌گذاری در بخش نرم‌افزار بیشتر در زمینه نرم‌افزارهای ERP، SCM، CRM و نرم‌افزارهای کاربردی تجاری انجام شده است.
«آنورانگ گوپتا» یکی از کارشناسان موسسه تحقیقاتی گارتنر در این مورد می‌گوید: «عربستان سعودی که بزرگ‌ترین عضو شورای همکاری خلیج فارس است، در زمینه‌های مختلف برای توسعه دولت الکترونیک خودش سرمایه‌گذاری کرده است. امارات متحده عربی برنامه‌های بلند پروازانه‌ای برای ایجاد چند شهر هوشمند و ارائه سرویس‌های دولتی آنلاین به شهروندانش دارد. ما انتظار داریم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت IT در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا افزایش یابد، به‌تدریج شهروندان را در مسیر انتخاب سرویس‌های مخصوص و ویژه خود قرار دهند و درنهایت داده‌های تحلیل مختلفی در اختیار آنها قرار داده شود.» این درحالی است که موسسه تحقیقاتی گارتنر مدتی پیش و در اوایل ماه آوریل سال‌جاری میلادی، پیش‌بینی کرده بود که میزان کل سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی در بخش IT منطقه خاورمیانه به ۲۱۱ میلیارد دلار برسد که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۳ رشد ۸درصدی را تجربه می‌کند. از طرفی کارشناسان این موسسه انتظار دارند میزان سرمایه‌گذاری در صنعت IT خاورمیانه تا سال ۲۰۱۸ به ۲۴۳ میلیارد دلار برسد که این میزان برابر ۶/۵ درصد از کل سرمایه‌گذاری IT در جهان خواهد بود.




ASUS Transfer Book T100 معرفی شد
هم تبلت، هم نوت‌بوک
دنیای اقتصاد: خانواده ترنسفورمر شرکت Asus برای کاربرانی که به دنبال یک ابزار حرفه‌ای و کاربردی هستند، شناخته شده است. محصولات متنوعی با پیکربندی‌های سخت‌افزاری متفاوت در این خانواده قرار گرفته‌اند و تبلت این نوت‌بوک هنر طراحی و پیشرفت فناوری را در هم آمیخته است که در هر لحظه می‌تواند از یک نوت‌بوک به یک تبلت سبک و زیبا تبدیل شود. به‌طور خلاصه می‌توان گفت سبک ویژه، قدرت و راحتی توصیف کننده نوت‌بوک T۱۰۰ ایسوس هستند.عمر باتری این دستگاه ۱۱ ساعت است و به شما اجازه می‌دهد که تمام روز از امکانات این دستگاه منحصربه‌فرد برخوردار شوید. به علاوه فناوری Instant On انحصاری ایسوس موجب می‌شود تا دستگاه در هر لحظه و به‌صورت آنی قابل استفاده شود و همین موضوع به مدیریت مصرف باتری دستگاه نیز کمک می‌کند.
از دیگر ویژگی‌های این دستگاه برخورداری از مجموعه نرم‌افزار اصلی Office به صورت رایگان است که مشکلات نصب نسخه‌های غیرمجاز و دردسرساز روی دستگاه را کاملا از بین می‌برد. از طرفی با اتصال صفحه کلید فیزیکی به تبلت و تبدیل آن به یک لپ‌تاپ سبک‌وزن کار با این مجموعه نرم‌افزار برای کاربر ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

نوت‌بوک T۱۰۰ ایسوس به یک پردازنده چهار هسته‌ای اینتل و پردازنده مجتمع گرافیکی و ۲ گیگابایت حافظه مجهز است. نکته قابل توجه در مورد این دستگاه مجهز بودن به یک هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی است که آن را چند گام جلوتر از سایر تبلت‌های موجود در بازار قرار می‌دهد و برای ذخیره‌سازی حجم بالایی از اطلاعات فضای کافی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، همچنین علاوه‌بر هارددیسک کاربران می‌توانند به‌واسطه اضافه کردن کارت‌های حافظه استاندارد SD، علاوه‌بر دسترسی آسان به اطلاعات شخصی خود از فضای ذخیره‌سازی بیشتری برخوردار شوند.
با اتصال داکت به تبلت نه‌تنها از یک صفحه کلید فیزیکی کامل برخوردار می‌شوید، بلکه پورت‌های اتصالی متنوعی را نیز در اختیار خواهید داشت. یک پورت micro USB، یک پورت micro HDMI، یک پورت USB 3.0 و خروجی میکروفون/هدفون شما را از محدودیت‌های یک تبلت معمولی نجات می‌دهد و می‌توانید دستگاه‌های مختلف را به تبلت خود متصل کنید.
از دیگر امکانات این نوت‌بوک می‌توان به نمایشگر چند لمسی با پنل IP و زاویه دید ۱۷۸ درجه، پشتیبانی از شبکه بی‌سیم دو باند و تجهیز به فناوری صوتی SonicMaster اشاره کرد.