بهترین اپلیکیشن‏های پیام‏رسان  برای اهالی ویندوزفون

فارنت: بدون شک ویندوز فون سریع‏ترین رشد محبوبیت سیستم‏عامل موبایل را در بین رقبا داشته و هرروز به این محبوبیت افزوده می‏شود. از نقاط قوت این سیستم‏عامل، امنیت در کنار رابط کاربری جذاب آن است که هر فردی را به سمت خود جذب می‏کند. اما یکی از نقاط ضعف ویندوز فون کمبود اپلیکیشن‌های کاربردی ازجمله مسنجرها و شبکه‏های اجتماعی بوده، که امروزه محبوب‏ترین نرم‏افزارهای موبایل محسوب می‏شوند. مایکروسافت در سال‏های گذشته با ترغیب شرکت‌های مختلف سعی در رفع این نقص کرده و در گوشه‏هایی از کار، خود آستین بالا زده و اقدام به انتشار اپلیکیشن‌هایی مانند یوتیوب و فیس‌بوک کرده است. در ادامه با بهترین نرم‏افزارهای پیام‏رسان ارائه‏شده مخصوص ویندوز فون آشنا می‏شوید.

واتس‏اپ

یکی از اولین و بهترین مسنجرهای ارائه‏شده برای ویندوز فون واتس‏اپ بود، اما بعد از خرید توسط فیس‌بوک برای مدتی دچار اختلال گردید و حدود دو هفته از فروشگاه بنا به دلایل ضعف امنیتی پنهان شد. دیری نگذشت که واتس‏اپ با کمک کارشناسان مایکروسافت نه تنها به میدان بازگشت که به قوت قبل به راه خود ادامه داد. واتس‏اپ هم‏اکنون حدود ۴۱۷ میلیون کاربر داشته و در ایران نیز محبوبیت خاصی پیدا کرده است. از ویژگی‏های نسخه ویندوز فون این‌اپ می‏توان به نمایش اعلام اطلاعیه‏های جدید، نمایش کاشی زنده در ویندوز فون ۱/۸، ساخت گروه و انتشار عکس و به‏تازگی انتشار صوت در آن اشاره کرد. استفاده از خدمات واتس‏اپ مانند دیگر پلت‌فرم‏ها برای یکسال رایگان بوده و سپس بابت هرسال $۰.۹۹ برای کاربر خرج در بر خواهد داشت.

اسکایپ

بدون شک بهترین و باکیفیت‏ترین نرم‏افزار چت صوتی و تصویری در دنیا اسکایپ است که مایکروسافت در سال ۲۰۱۱ اقدام به خرید آن کرد و قصد دارد در آینده آن را به پلت‌فرم پیش‏فرض پیام‏رسان تبدیل کند.

نسخه ویندوز فون این نرم‏افزار در کنار رابط کاربری ویندوز فون ۸ و پشتیبانی از کاشی زنده زیبایی خود را دارد. مایکروسافت در سر می‏پروراند که در سال آینده مترجم صوتی به این نرم‏افزار اضافه کند که نسخه اولیه آن در ابتدای راه برای ویندوز فون ارائه خواهد شد و سپس برای دیگر سیستم‏عامل‏ها.

در آخرین به‏روزرسانی این نرم‏افزار مخصوص ویندوز فون امکان انتشار location فراهم شده که با تاسف این قابلیت به‌دلیل تحریم در ایران غیرقابل‏دسترس است.

لاین

line یکی از بزرگ‌ترین شبکه‏های اجتماعی دنیا است که حدود ۳۷۰ میلیون کاربر از آن در سراسر دنیا بهره می‏برند. از قابلیت‏های این اپلیکیشن می‏توان به نبود محدودیت در ارسال کلمه اشاره کرد که در کنار اضافه شدن چت صوتی و تصویری همراه با stickers زیبا و حتی فارسی به آن قابلیت‏های بی‏نظیری داده است.

یکی از نقاط ضعف ورژن ارائه‏شده مخصوص ویندوز فون این نرم‏افزار، نبود نوار زمان بوده که بسیاری از کاربران را دلخور کرده است. از دیگر امکانات این نرم‌افزار می‏توان به کاشی زنده و قرار دادن به‏روزرسانی‏ها در بخش اطلاع‏رسانی‏ها اشاره کرد.

فیس‌بوک

حدود یکسال پیش بود که فیس‌بوک مسنجر خود را به ویندوز فون آورد و طولی نکشید که به یکی از محبوب‏ترین اپلیکیشن‌های ویندوز فون استور تبدیل شد. سرعت‏بالا و محیط جذاب این نرم‏افزار محیطی دلچسب را برای گپ زدن با دوستان در فیس‌بوک فراهم آورده است.

اگر شما در ایران قصد استفاده از این نرم‏افزار را داشته باشید باید فکری برای فیلترینگ نیز بکنید، زیرا این نرم‏افزار از همان پروتکل اصلی فیس‌بوک استفاده می‏کند.

تلگرام

تلگرام یک مسنجر قدرتمند و به نحوی تلفیقی از ظاهر واتس اپ و امکانات اسکایپ است و در زمره متن‏بازها قرار می‏گیرد که امکان توسعه این نرم‏افزار را برای برنامه‌نویسان فراهم می‏آورد. در نرم‏افزار Telegram شما این امکان را در اختیاردارید که به‏صورت نامحدود به چت کردن با دوستان و آشنایان خود بپردازید. این نرم‏افزار از امنیت بالایی برخوردار بوده و شما می‏توانید از نسخه دسکتاپ آن نیز برای دیدن تاریخچه چت‏ها و دیگر امکانات آن بهره‏مند شوید.

وایبر

وایبر دومین مسنجری بود که برای ویندوز فون ارائه شد و تمام امکانات خود را به این سیستم‌عامل آورد. محیط جذاب همراه با قابلیت نصب تم‏های مختلف در کنار سرعت و امنیت، به یکی از گزینه‏های اصلی برای علاقه‏مندان به صحبت با دیگران در محیط‏های مجازی تبدیل شده است. حدود یک ماه پیش وایبر از چت‌تصویری خود پرده برداشت که کیفیت قابل قبولی در کنار رایگان بودن ارائه می‏دهد. امکان انتشار لوکیشن و ساخت گروه‌های مختلف بدون محدودیت اعضا از دیگر ویژگی‏های این اپلیکیشن است.