واعظی: در اجرای نسل سوم  و چهارم موبایل شتابی نداریم

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اطمینان می‌دهم در ارائه هر خدمت ارتباطی و فناوری جدید کلیه ضوابط و سیاست‌ها و قوانین و مقررات مورد توجه قرار گیرد. ما به مدد توصیه‌ها و رهنمودهای مراجع عالی قدر، هیچ‌گونه شتابی در اجرای نسل سوم و چهارم بدون توجه به مسائل فرهنگی نداریم. به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود واعظی در ابتدای جلسه پیگیری روند اجرایی شبکه ملی اطلاعات گفت: با اینکه حدود ۲ سال است که رایتل با مجوز خدمات نسل سوم فعالیت می‌کند اما تاکنون هیچ مشکل خاصی بروز نکرده است.مطمئنا با ارائه خدمات توسط اپراتور اول و دوم هم؛ فرآیند نظارت و کنترل فضای مجازی طبق قوانین و مقرراتی نظیر آنچه در رایتل بوده است؛ اجرا می‌شود.

واعظی افزود: بنا نیست خدمت جدیدی فراتر از آنچه طی دو سال قبل، مجوز آن صادر شده، انجام شود. به هرحال ما به تمامی ارزش‌های والای نظام پایبند هستیم و متعهد به حفظ ارزش‌های موجود در جامعه نیز هستیم.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: دولت همواره با آغوش باز از نقد و انتقاد سازنده حمایت کرده و می‌کند و ما نیز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دغدغه‌های موجود را حس می‌کنیم و به هیچ وجه به دنبال ایجاد جو ناسالم و نامطلوب درجامعه و به ویژه فضای مجازی نیستیم و خود را متعهد به سالم‌سازی این فضا جهت بهره‌گیری بهینه از امکانات آن می‌دانیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم به زودی در مراجع ذی ربط مجازی شاهد تصویب پیوست فرهنگی باشیم تا ملت عزیز در ارتباط با استفاده از نسل سوم تلفن همراه دچار مشکل نشوند.