PlayStation 4 حاکم بازار کنسول‌های بازی در سال 2014
دنیای اقتصاد- با عرضه کنسول‌های بازی متفاوت و متنوع در سال‌های اخیر بازار این محصولات رونق خوبی گرفته است.
با این حال اما، رقابت بزرگ همچنان میان دو تولیدکننده بزرگ یعنی سونی و مایکروسافت است. این دو شرکت با عرضه جدیدترین کنسول‌های بازی خود سعی دارند سهم بیشتری از این بازار را در سال ۲۰۱۴ در اختیار بگیرند.
در همین راستا موسسه تحقیقاتی Wedbush Securities به تازگی گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد PlayStation ۴ در سال جدید میلادی فروش خوبی داشته و حاکمیت بازار کنسول‌های بازی را در اختیار می‌گیرد.
بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۴ کنسول بازی جدید سونی با فروش ۱۲ میلیون دستگاهی Xbox One را با فروش ۹ میلیون دستگاهی پشت سر می‌گذارد که به عقیده کارشناسان و فعالان بازار بیشتر به خاطر تفاوت قیمت ۱۰۰ دلاری این دو کنسول است که محصول سونی با قیمت ارزان‌تر طرفداران بیشتر را هم جلب کرده است.
در این گزارش آمده است که: «عدم وجود تفاوتی خاص بین Xbox One و PlayStation ۴ به این معنی است که مشتریان، تصمیم خرید خود را معمولا بر اساس وفاداری به برند یا قیمت می‌گیرند.
در این حالت خریداران در صورت اولویت وفاداری به برند به سراغ Xbox One خواهند رفت و در صورتی که وفاداری خاصی به مایکروسافت نداشته و قیمت در اولویت آنها قرار داشته باشد کنسول سونی را ترجیح خواهند داد.
انتخاب PS۴ توسط ما به عنوان پیروز میدان نسل بعدی کنسول‌ها، هم به همین دلیل و با این پیش‌بینی انجام شده است که کاربران بیشتر به سمت کنسول بازی با‌کیفیت و ارزان قیمت سونی تمایل دارند.
ما معتقدیم که PS۴ با قیمت ۳۹۹ دلاری خود در مقابل Xbox One با قیمت ۴۹۹ دلاری، احتمالا راحت‌تر می‌تواند خریداران را متقاعد کند.»
با این وجود هر یک از این کنسول‌ها که پیروز این بازار رقابتی باشد، در حقیقت تنها یک بازنده‌ واقعی در این بازار وجود دارد که شرکت Nintendo است.
حالا بعد از گذشت یک سال دیگر با فروش ناامید کننده، موسسه Wedbush پیش بینی می‌کند که کنسول Wii U با فروش تنها سه میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۴ با فاصله قابل توجهی نسبت به دو رقیب بزرگ خودش در جایگاه سوم این بازار قرار می‌گیرد.