تلاش برای پایان‌دادن به فیلترینگ سلیقه‌ای
دنیای‌اقتصاد- دبیر شورای‌عالی فضای مجازی در اولین مصاحبه رسمی خود در خصوص فیلترینگ و اجرای سیاست‌گذاری در این زمینه نکات جالبی را اعلام کرده است. وی از تدوین پیش‌نویس نظام جامع پالایش فضای اینترنت برای خارج شدن فیلترینگ از حالت سلیقه‌ای در شورای‌عالی فضای مجازی خبر داده است.
محمد حسن انتظاری در گفت‌وگو با روزنامه ایران یادآور شده است: برای اینکه فیلترینگ از حالت سلیقه‌ای خارج شود باید براساس قانون عمل شود.
وی تاکید کرده است که این شورا قصد ورود به جنجال‌های رسانه‌ای را ندارد و به‌جای آن روی کار کارشناسی تاکید می‌کند.
انتظاری همچنین اظهار کرده که سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در کل فضای مجازی برعهده شورای‌عالی فضای مجازی است و قرار است زیرساخت‌های کلان و مدیریت راهبردی و تقسیم کار ملی را این شورا برعهده داشته باشد.
انتظاری همچنین یادآور شده است که امروزه تکنولوژی حرف اول را می‌زند و برای اینکه کشور را توانمند کنیم باید تکنولوژی را توسعه دهیم؛ چرا که اگر قرار باشد در منطقه و در دنیا صاحب حرف باشیم باید با اتکا به توان داخل کشور بتوانیم کاری انجام دهیم و این در واقع سیاست اصلی ما به شمار می‌رود.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه‌های این شورا برای ساماندهی شبکه‌های اجتماعی یا رفع فیلتر شدن آنها گفته است:شبکه‌های اجتماعی مورد بحث به نظرم هم می‌‌توانند ابعاد مثبت داشته باشند و هم ابعاد منفی؛ یعنی این شبکه‌ها دو وجه دارند. بنابراین بازهم تکرار می‌‌کنم بهتر است روی این مساله یک نگاه کلان وجود داشته باشد و به این قضیه به این صورت نپردازیم که بعضی از افراد که واقعا از نظر ما افراد ارزشمندی هستند و برای جامعه با تمام وجود تلاش می‌‌کنند، اما چون عضو فیس‌بوک هستند پس یک نکته منفی برایشان محسوب شود.
به نظر من این نگاه درست نیست، از طرفی چون فردی عضو فیس‌بوک است نباید نتیجه گرفت پس این شبکه به‌طور کامل تطهیر شده است؛ چرا که این نگاه هم از نظر من نگاه اشتباهی است. پس باید به مساله شبکه‌های اجتماعی نگاه ملی و راهبردی داشته باشیم به این صورت که برای کشور آن قسمت‌هایی را که مفید است حفظ کنیم و آن قسمت‌هایی را که مضر است از دسترس خارج کنیم.