معاون رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در بین فناوری‌های جدید سرعت فناوری تلفن‌های همراه و اپراتورها روز به روز بیشتر می‌شود و به نظر می‌رسد گریزی از امواج رادیویی و ماکروویو آنتن‌های BTS وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ناصر راستخواه معاون رئیس سازمان انرژی اتمی و رییس نظام ایمنی هسته‌ای کشور در همایش یک روزه «ایمنی تشعشع در شبکه‌های تلفن همراه» با بیان این مطلب که آمادگی اجتماعی برای پذیرش فناوری‌های ارتباطی ضروری است اظهار کرد: جامعه در عین بهره‌مندی از فناوری‌های نو، حق آگاهی از مخاطرات این فناوری‌ها را هم دارد. وی ادامه داد: هر فناوری معضلاتی به همراه دارد ولی قرار نیست به خاطر بروز پاره‌ای از مشکلات از ورود فناوری جلوگیری کرد. او با بیان اینکه با توسعه فناوری‌ها نمی‌توان مقابله کرد، گفت: در بین فناوری‌های جدید سرعت فناوری تلفن‌های همراه و اپراتورها روز به روز بیشتر می‌شود و به نظر می‌رسد گریزی از امواج رادیویی و ماکروویو آنتن‌های BTS وجود ندارد. راستخواه با بیان اینکه اپراتورها باید به سمت به حداقل رساندن خطرات امواج رادیویی حرکت کنند، خاطر نشان کرد: نظارت سازمان انرژی اتمی بر تشعشعات شبکه‌های تلفن همراه نگرانی‌ها را از بین برده است.
رییس نظام ایمنی هسته‌ای کشور تاکید کرد: برخی مدعی خطرات این امواج برای مردم هستند و در این رابطه توصیه و هشدارهایی ارائه می‌کنند ولی بسیاری از این ادعاها پشتوانه علمی ندارند.