کارت صدای Xonar D2 اولین محصول از جدیدترین خط تولید ASUS

شرکت AS US از پیشگامان تولید مادربورد و کارت‌های گرافیک در دنیا اعلام کرد، اولین محصول از خط تولید جدید این شرکت یعنی کارت صدای ASUS مدل Xonar D۲ ۷.۱-channel ساخته و به زودی روانه بازار خواهد کرد. این کارت صدا براساس استفاده از چیپ صوتی AV۲۰۰ علاوه بر ایجاد صدا باکیفیتی بی‌نظیر می‌تواند با توام کردن تکنولوژی‌های DOLBY و DTS در انواع مختلف PC آنها را به یک مدیاسنتر دیجیتال تبدیل کند.

از خصوصیات این مدل کارت صدا می‌توان به نسبت سیگنال به نویز S ۱۱۸db(SNR)b برای صدای ورودی و خروجی اشاره کرد که در واقع شکستن محدودیت‌های صوتی برای داشتن بهترین کیفیت صدا است.

برخلاف کارت صداهای معمولی موجود در بازار که تنها قادرند بالاترین میزان SNR را تنها برای خروجی‌های استریو Front فراهم کنند کارت صدای Xonar D۲ قادر است کیفیت صدای ۱۱۸db را به همه کانال‌ها منتقل کند.

در کنار ارائه بهترین و جذاب‌ترین کیفیت صدا، این کارت صدا به همراه تکنولوژی‌های گوناگون از DOLBY و DTS می‌تواند بهترین تجربه را در زمینه سرگرمی‌های کامپیوتری به کاربران ارائه کند. از جمله این تکنولوژی‌ها می‌توان به Dolby Digital Live، Dolby Headphone، Dolby Digital Speaker، Dolby Pro Logic lix، DTS Interactive و همچنین DTS NEP:PC اشاره کرد.

در همین زمینه مدیر بخش بازاریابی لابراتورهای Dolby می‌گوید: «با افزایش روزافزون استفاده از PCها برای استماع موسیقی، دیدن فیلم و یا بازی‌های کامپیوتری، کیفیت صدا نقش کلیدی را برای رضایتمندی کاربران ایفا می‌نماید.

همچنین وی می‌افزاید: کارت صدای ASUS مدل Xonar D۲ همراه با تکنولوژی‌های پیشرفته Dolby با ایجاد صدایی منحصر به فرد، محیطی هیجان‌انگیز را برای کاربران فراهم می‌آورد.»

یکی دیگر از قابلیت‌های این کارت صوتی استفاده از تکنولوژی DirectX است که بهترین روش انتشار صداهای سه‌بعدی را برای بازیکنان و در پیکربندی‌های مختلف بلندگوایجاد می‌کند.