بازار دیجیتال- به منظور تجهیز کاربران به قابلیت تنظیم و پیکربندی راحت و سریع شبکه‌های بی‌سیم، شرکت ASUS مدل جدید روتر بی‌سیم خود یعنی WL-۵۲۰gu را به بازار عرضه کرده است. با توجه به پشتیبانی Windows Vista توسط تنظیمات ایمنی، کاربران می‌توانند به وسیله روتر WL-۵۲۰gu یک شبکه LAN بی‌سیم پرسرعت و کارآمد راه‌اندازی کنند.

برای راه‌اندازی این روتر بی‌سیم کاربران تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارند. برای این منظور کافی است کاربران در ابتدا دکمه EZSetup را که در پشت روتر واقع شده است فشار داده و سپس شاهد EZSetup Wizard روی مانیتور خود بوده و با کلیک کردن به روی آیکون EZSetup Wizard به صورت خودکار عمل شناسایی و اتصال روتر را انجام می‌دهد. درواقع برای راه‌اندازی این روتر، کاربران نیازی به داشتن دانش قبلی و یا خواندن دستورالعمل نداشته و همچنین می‌توانند از استانداردهای امنیتی این روتر (WEP, WPA, WPA۲) برای حفاظت از محیط شبکه استفاده نمایند.

علاوه‌بر این روتر WL-۵۲۰gu کاملا با سیستم عامل Microsaft VistaTM مطابق بوده و نشان شرکت مایکروسافت یعنی «Work with Windows Vista» که برای اطمینان بیشتر کاربران به روی آن نصب شده است، گواه این ادعا است. با استفاده از روتر WL-۵۲۰gu و قابلیت (Windows Connect Now (WCN، تمامی کامپیوترهایی که از سیستم عامل ویستا استفاده می‌کنند، قادر خواهند بود به راحتی و با امنیت بالا به شبکه بی‌سیم ایجاد شده توسط روتر متصل شوند. همچنین این روتر قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی‌های CN-NET, WCN-UFD, LLTD: Topology Map و LLTD: QoSExtention را دارا بوده و کاربران حتی قادر خواهند بود قابلیت Xbox Livebox را با استفاده از یک USB flash disk وارد شبکه کنند.

این روتر جدید همچنین قادر است نیازهای کاربران را برای پهنای باند اینترنت، مدیریت و اولویت‌بندی کند. با استفاده از امکان

Bandwidth-on-Demand، کاربران می‌توانند به راحتی و تنها با کلیک کردن روی چند گزینه پهنای باند موجود را براساس نیازهای شخصی خود تقسیم کرده و با کم و زیاد کردن پهنای باند برای عملیات مختلف روی شبکه اعم از FTP, Games و P۲P به طور یکنواخت و در یک زمان با آنها کار کنند.

از دیگر ویژگی‌های کارآمد WL-۵۲۰gu که به صورت خودکار از ابتدا روی آن نصب شده است می‌توان به عملیات پرینتر سرور یا

EZPritn_Share اشاره کرد.

روتر WL-۵۲۰gu قابلیت پشتیبانی اغلب پرینترهای معروف از جمله Canon, HP, Epson را دارد.

این کالا با توجه به طراحی خاص و همچنین کارایی بالا توانسته است جایزه معتبر Taiwan Symbol of Excellence را در سال ۲۰۰۷ از آن خود کند.عملیات Overcloking و بهبود عملکرد عملیات کامپیوتری استفاده می‌کنند.