شرکت اپرا سافت‌وار در بررسی از کاربران مرورگر مینی خود اعلام کرد، شمار زنانی که از طریق تلفن همراه به وب دسترسی می‌یابند، سریع‌تر از شمار مردان رشد می‌کند. طبق بررسی این شرکت، در دو سال گذشته شمار کاربران زن مرورگر مینی ۵۷۵ درصد رشد کرده و در مقابل شمار کاربران مرد آن ۲۳۳ درصد افزایش یافته است. از میان کشورهای مورد بررسی اپرا سافت‌وار، آفریقای جنوبی با ۵/۴۳ درصد، بالاترین میزان کاربران زن را داشته و به‌دنبال آن آمریکا، روسیه و انگلیس قرار گرفتند.

این بررسی که در گوشی‌های کاربران مینی نمایش داده شد، به ۹ زبان و در ۱۵ کشور انجام گرفته و تا دهم ماه اوت ۳۰ هزار پاسخ جمع‌آوری شد. در انتهای این فهرست هند، نیجریه، چین و ویتنام، پایین‌ترین شمار کاربران زن را داشتند؛ در هند و نیجریه زنان تنها چهار و ۴/۵ درصد از کاربران وب موبایل را تشکیل می‌دهند.

براساس گزارش اپرا، به‌طور کلی کاربران بیشتر با مفهوم وب‌گردی روی تلفن‌های همراه آشنا شده‌اند که ممکن است تبلیغ کلامی، عرضه گزینه‌های بیشتر از سوی اپراتورها و هم‌چنین پوشش رسانه‌ای از این پدیده، نقش داشته باشد.

با این همه شمار کاربران مرد همچنان با اختلاف زیادی بیش از کاربران زن است؛ نسبت جهانی کاربران وب موبایل مرد به زن ۷۷ درصد به ۲۳ درصد در مقایسه با ۸۸ درصد به ۱۲ درصد در دو سال قبل است.