ایمیل موبایل جایگزین ایمیل دسکتاپ

بررسی از آنچه کاربران در اینترنت انجام می‌دهند، نشان می‌دهد در فعالیت‌های آنلاینی که از طریق تلفن‌های هوشمند انجام می‌گیرد، ایمیل سلطان بلامنازع است. بررسی نیلسن از فعالیت‌های ۲۰۰ هزار کاربر آمریکایی و مقایسه آن با نتایج بررسی سال گذشته نشان داده استفاده از ایمیل در رایانه‌های رومیزی از ۱۲ درصد به ۳/۸ درصد تنزل کرده و در میان فعالیت‌های آنلاین محبوب به رده سوم پس از شبکه اجتماعی و بازی‌ها سقوط کرده است.

در این بین زمان صرف شده برروی ایمیل در دستگاه‌های قابل حمل از ۳۷ درصد به ۴۲ درصد رسیده است که به طور روشن آن را فعالیت آنلاین برتر در دستگاه‌های قابل حمل می‌سازد.

این گرایش بازتاب اتکای افزایش یافته برروی پلت‌فرم‌های رایانش موبایل مانند تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی است. بررسی قبلی انجام گرفته از سوی رینگ سنترال نشان داد که ۳۴ درصد از کاربران اداری حرفه‌ای، بیشتر کسب‌وکارشان را از طریق تلفن هوشمند انجام می‌دهند تا رایانه‌های رومیزی.

یافته‌های این بررسی خبر خوبی برای پلت‌فرم‌هایی مانند اکسچنج مایکروسافت محسوب می‌شود که در بسیاری از تلفن‌های هوشمند مانند آیفون وجود دارد و از سوی دیگر خبر بدی برای برنامه‌های ایمیل رومیزی مانند اوت لوک مایکروسافت خواهد بود.