بازار دیجیتال- موس از دسته کالاهایی است که اکثر کاربران لپ‌تاپ و تمام کاربران کامپیوترهای رومیزی از آن استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد باید بازار پررونق تری نسبت به سایر کالاها داشته باشد، اما فعالان بازار معتقدند این طور نیست و در بازار این کالا طی شش ماه اخیر روزهای بی‌رونقی را سپری می‌کند. براساس اعلام فعالان بازار، در حال حاضر این نمونه‌های بدون مارک چینی هستند که در بازار فروش بهتری دارند و نمونه‌های برند دار در بازار چندان متقاضی ندارند. در این باره گفت و گوی کوتاهی با احدی، یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:

وضعیت خرید و فروش تجهیزات جانبی کامپیوتر مانند موس در بازار چگونه است؟

طی مدت اخیر بازار کامپیوتر مانند سابق روزهای بی‌رونقی را سپری می‌کند و بازار خرید و فروش کالاهای جانبی هم رونق چندانی ندارد، ولی طی اردیبهشت ماه بازار تا حدودی تغییر کرد و تقاضا برای کالاها افزایش یافت که این تغییر در مورد لپ‌تاپ‌ها محسوس‌تر بود، ولی این رونق زمان زیادی ادامه نداشت.

طی مدتی که بازار لپ‌تاپ رونق گرفته بود، شاهد تغییری در بازار کالاهایی مانند موس، وب‌کم و... هم بودید؟

خیر. در حال حاضر اکثر فروشندگان کالاهایی مانند موس و کیف لپ‌تاپ را به عنوان هدیه به خریدار ارائه می‌دهند که این موضوع تا حدود زیادی باعث شده است که فروشندگان این کالاها متضرر شوند.

روند قیمت‌ها چگونه بوده است؟

در زمینه تجهیزات کامپیوتری قیمت‌ها ثابت بوده، ولی در مورد لپ‌تاپ با رشد قیمت‌ها مواجه بودیم.

می‌گویند رشد نرخ ارز باعث افزایش قیمت لپ‌تاپ شده است. چگونه است که این نوسانات ارزی روی قیمت تجهیزات جانبی تاثیری نگذاشته است؟

وقتی تقاضا در بازار کم است فروشنده نمی‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد.

یعنی تقاضا برای لپ‌تاپ افزایشی بود که قیمت‌ها هم بالا رفت؟

بله، تا حدودی بازار لپ‌تاپ طی مدت اخیر گرم شده بود.