مدیرکل خدمات مخابراتی شرکت مخابرات استان تهران از ارائه خدمات همراه اول در مراکز تلفن ثابت استان خبر داد. علی عباس آزاد در گفت‌وگو با موبنا اظهار کرد: به دنبال توافق شرکت ارتباطات سیار و مخابرات استان تهران خدمات مورد نیاز مشترکان اپراتور همراه اول در مراکز تلفن ثابت ارائه می‌شود.

وی افزود: پیش از این، خدمات تلفن همراه این شرکت به ادارات هشت‌گانه مشترکان تلفن همراه محول شده بود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون این ادارات هشت‌گانه تعطیل شده است و مشترکان همراه اول برای دریافت خدمات این اپراتور می‌توانند به مراکز تلفن ثابت در سطح شهرهای استان تهران مراجعه کنند.

به گفته آزاد، بیش از ۱۰۰ مرکز تلفن ثابت در استان تهران فعال است که مشترکان همراه اول، می‌توانند برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه کنند. وی ادامه داد: خدماتی نظیر کشف مزاحمت تلفنی، دایری و پاسخگویی سرویس e-care (خدمات غیرحضوری)، تعویض سیم‌کارت بدون هزینه (به علت پرشدن کانتر) و شماره‌های شهرستان، ارائه کدهای محرمانه، قطع مفقودی برای بستگان درجه یک، تنظیم گوشی و بررسی مشکلات سرویس ویژه، تنظیم سند المثنی، قطع سرویس gprs، وصل بدهی مراجعه به مراکز، پاسخگویی به مشکلات صورت‌حساب، ارائه ریز مکالمات، بررسی شارژینگ مشترکان خطوط اعتباری، تقسیط بدهی و بررسی و تعویض کارت شارژهای مخدوشی در مراکز تلفن ثابت استان تهران ارائه خواهد شد. آزاد تصریح کرد: مشترکان تلفن همراه برای دریافت خدمات در این مراکز نباید هزینه‌ای پرداخت کنند.

هم‌اکنون تعداد سیم‌کارت‌های واگذار شده همراه اول، بالغ بر۳۷ میلیون شماره است که از این میزان، بیش از ۱۶ میلیون سیم‌کارت دائمی و ۲۱ میلیون را سیم‌کارت‌های اعتباری تشکیل می‌دهند.