کمیته نرخ‌گذاری محصولات صادراتی در حوزه نرم‌افزار ایجاد خواهد شد که آیین‌نامه‌های مربوطه در حال تدوین است. محمدرضا طلایی، نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان با بیان این مطلب اظهار کرد: با تشکیل این کمیته برای حوزه نرم‌افزار، در آینده نزدیک برای صادرکنندگان نرم‌افزار صدور پروانه صادرات خواهیم داشت.

وی گفت: با تشکیل این کمیته امتیاز دریافت تسهیلات بانکی، تثبیت معافیت مالیاتی برای صادرکنندگان نرم‌افزار ایجاد و با صدور این پروانه برای صادرکنندگان نرم‌افزار تسهیلاتی نیز در بانک‌ها فراهم شده و موانع برطرف می‌شود.

طلایی همچنین در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه بحران اقتصادی جهان مانع از افزایش صادرات نرم‌افزار ایران شده است، تصریح کرد: از آنجا که بحران اقتصاد جهانی بر حوزه نرم‌افزار نیز تاثیرگذار بوده است،

اما سازمان توسعه تجارت ایران در این زمینه امکاناتی را فراهم کرد تا با بهره‌مندی از آن بتوانیم مانع از کاهش آمارمان در این زمینه در مقایسه با سال‌های گذشته باشیم.

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار پیش از این هم با بیان اینکه شرکت‌های نرم‌افزاری ما متاسفانه برای حضور در بازارهای خارجی مشکل نقدینگی دارند، ابراز کرده بود: متاسفانه این‌گونه شرکت‌ها فرهنگ صادرات نداشته و با بازارهای جهانی آشنایی ندارند و دید و نگاه شرکت‌ها به بازار محدود است و همین موضوع باعث شده در حوزه نرم‌افزار فعالان و شرکت‌های ما رشدی نکنند.