تلویزیون سه بعدی جدید بدون نیاز به شیشه

بازار دیجیتال- در حالی که بازار تلویزیون‌ها منتظر تحولی بزرگ است، کارشناسان و تحلیل‌گران این بازار هر کدام این تحول را به شیوه‌ای متفاوت تحلیل می‌کنند. با این همه، اما تلویزیون‌های سه بعدی در راهند و هر روز، یکی از تولیدکنندگان بزرگ این بازار خبری از زمان معرفی و عرضه تلویزیون‌های سه بعدی‌شان اعلام و منتشر می‌کنند.

این تحلیل‌گران معتقدند که یکی از بزرگ‌ترین معایب تلویزیون‌های سه‌بعدی وابستگی آنها با استفاده از شیشه در ساختار نمایشگر آنها است. این تلویزیون‌ها در واقع برای ارائه امکان تماشای محتوای سه بعدی به کاربرانشان، باید از شیشه استفاده کنند و استفاده از این شیشه‌ها برای تلویزیون‌های سه بعدی مستلزم صرف هزاران دلار است. این در حالی است که کارشناسان اعلام کرده‌اند که نوعی تکنولوژی سه بعدی جدید در راه است که نیازی به شیشه ندارد؛ مانند آنچه در نمایشگرهایی که کنسول بازی ۳DS شرکت Nintendo به کار می‌برد.

براساس جدیدترین گزارش DigiTimes، شرکتی به نام Newsight به تازگی تلویزیونی کوچک با اندازه ۷ اینچ به بازار معرفی کرده است. این تلویزیون برنامه‌های سه بعدی را بدون نیاز به شیشه برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

این تلویزیون از تکنولوژی جدید سه‌بعدی بهره می‌برد که در آن تصاویر LCD به بخش‌های تکراری تقسیم می‌شوند که می‌توانند به صورت سه‌بعدی توسط کاربر دیده شوند. شرکت Newsight اما هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این تلویزیون جدیدش را اعلام و منتشر نکرده است.