ارائه راهکار امنیت اختصاصی کاربران خانگی ایرانی

آزمایشگاه کسپرسکی، شرکت پیشرو در ارائه راه‌حل‌های امنیت اطلاعات اعلام کرد با توجه به بازار رو به رشد کاربران خانگی در سطح جهان محصول Kaspersky PURE یا کسپرسکی ناب به عنوان یک نرم‌افزار امنیتی با کارکرد اختصاصی و مجتمعی از چند نرم‌افزار مختلف برای کاربران خانگی در نظر گرفته شده است. کسپرسکی ناب حفاظت کامل کاربران را در مقابل تمامی انواع تهدیدات اینترنتی بر عهده دارد: ضمن آنکه به امکاناتی همچون کنترل توسط والدین، بک‌آپ‌گیری از داده‌ها، ابزارهای رمزنگاری داده‌ها و نرم‌افزار مدیریت رمزهای عبور نیز مجهز است. همچنین انجام تنظیمات بهینه امنیتی مرورگرهای اینترنتی و سیستم عامل نیز از دیگر ویژگی‌های این محصول جدید است.

کسپرسکی ناب به غیر از همراه داشتن همه امکانات نسخه‌های آنتی‌ویروس و اینترنت سکیوریتی، ویژگی‌هایی نظیر فناوری sandbox که فراهم‌کننده محیطی مجازی امن است، فناوری حفاظت پیشگیرانه تهدیدات و فناوری محدودسازی و کنترل برنامه‌ها در سطوح بالا را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این نرم‌افزار دو امکان جدید و مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد که عبارتند از: امکان بک‌آپ‌گیری از داده‌ها با برنامه زمان‌بندی خودکار، به صورت آنلاین روی درایوهای شبکه و با امکان رمزگذاری و دیگری امکان کنترل و مانیتور شبکه‌های خانگی و شبکه‌های WiFi و نظارت بر تبادل داده‌ها در آن‌ها.

از دیگر ویژگی‌های کسپرسکی ناب می‌توان به حفاظت از داده‌ها در مقابل سرقت فیزیکی ‌هارددیسک‌ها یا حافظه‌های USB اشاره کرد. به این ترتیب با برنامه‌ریزی جهت تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها و رمزنگاری آن‌ها می‌توان از صحت و سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کرد.

در آزمایشگاه کسپرسکی بخش محافظت از کاربران خانگی اهمیتی فراوان دارد. در سال ۲۰۰۹ و با توجه به رشد بسیار زیاد این بازار در سطح جهان، درآمد حاصله از فعالیت در این بخش نسبت به سال قبل به میزان ۵۵ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل کسپرسکی خاورمیانه در همین زمینه معتقد است که خط تولید محصولات کسپرسکی در خاورمیانه با معرفی گروه جدیدی از محصولات خانگی می‌تواند گسترش مناسبی پیدا کند و Kaspersky PURE پرچمدار این حرکت جدید خواهد بود.