نکاتی برای خرید اسکنر - ۲۱ بهمن ۸۸

بازار دیجیتال- انتخاب یک اسکنر برای بسیاری از افرادی که آشنایی چندانی با این دستگاه ندارند، کاری مشکل است. در متن زیر ما نکاتی که هنگام خرید این کالا باید مورد توجه قرار گیرند، به اختصار آورده‌ایم.

طبق اعلام سروری، یک فروشنده تجهیزات کامپیوتری، هنگام انتخاب یک اسکنر به عواملی چون کیفیت خروجی، سرعت و قیمت باید توجه کرد.

توجه به دقت لامپ تصویر، آداپتور، اینترمینس، عمق رنگ، تکنولوژی سنسور، نوع اسکنر و نرم‌افزارهای آن و وضوح تصویر و پورت‌های آن نیز هنگام خرید این کالا بسیار مهم است.

به گفته این فروشنده، دقت ۳۰۰ نقطه در اینچ دقت استاندارد اسکنرهای موجود در بازار است، اما در صورتی که قصد اسکن تصاویر بزرگ‌تر یا بزرگ نمایی تصاویر کوچک را داشته باشید، باید اسکنری با دقت ۱۲۰۰ یا ۲۴۰۰ نقطه در اینچ تهیه کنید. وی همچنین در زمینه عمق رنگ از پارامترهای مهم انتخاب این کالا است، می‌گوید: تعداد رنگ‌هایی را که اسکنر قادر به تشخیص و ذخیره‌سازی آنها است، عمق رنگ می‌گویند.

به گفته وی در اکثر موارد استفاده از ۲۴bit خارجی عمق رنگ کافی خواهد بود. این فروشنده در زمینه دقت و وضوح تصویر اسکنر نیز وضوحdpiا ۲۴۰۰×۱۲۰۰ را مناسب می داند و می‌گوید: دقت نشان‌دهنده جزئیات محتوای دیجیتال است. هرچه میزان دقت بالاتر باشد، تصویر از وضوح بالاتری برخوردار خواهد بود.

وی توجه به ویژگی‌های خاص این اسکنر مانند تغذیه‌کننده اسناد، تعدیل‌کننده شفافیت و ابعاد اسکن را از سایر مواردی دانست که باید به آن توجه شود.