ضریب نفوذ تلفن‌همراه کشور به 60‌درصد می‌رسد

کارشناسان حوزه مخابرات با استناد به آمار و برنامه‌های اپراتورها معتقدند که ضریب نفوذ تلفن همراه ایران که هم اکنون از مرز ۳۷‌درصد عبور کرده، تا سال آینده به بیش از ‌٦٠‌درصد افزایش می‌یابد. رقابت اپراتورهای تلفن همراه در کشور برای به دست آوردن سهم عمده بازار سبب شده است تا این اپراتورها استراتژی سال آینده خود را به مراتب زودتر از موعد اعلام کنند.

براین اساس اپراتور اول با بیش از ۲۱‌میلیون و ۵۰۰‌هزار مشترک که تاکنون بیشترین سهم از بازار تلفن همراه را به خود اختصاص داده است، پیش‌بینی می‌کند که در سال آینده با واگذاری ۱۲‌میلیون سیم‌کارت، شمار مشترکان خود را به ۳۸میلیون نفر برساند.

اپراتور دوم تلفن همراه نیز طبق اطلاعات به دست آمده درصدد است مشترکان خود را از ۵‌میلیون نفر فعلی در سال آینده به ۱۰‌میلیون نفر برساند.

در همین حال شبکه مستقل تلفن همراه اعتباری تالیا نیز در سال آینده در نظر دارد ۲‌میلیون سیم‌کارت واگذار کند و چنانچه برنامه اپراتور‌هایی نظیر اسپادان و کیش را نیز در این آمار بگنجانیم در سال آینده باید شاهد ورود ۲۰‌میلیون سیم‌کارت تلفن همراه به بازار کشور باشیم که این آمار ضریب نفوذ بیش از ۶۰‌درصد را در پی خواهد داشت.

گفته می‌شود که در زمان حاضر اهداف برنامه چهارم در بخش تلفن همراه که رسیدن به ضریب نفوذ ۳۵‌درصد بوده، محقق شده است.