لپ‌تاپ گران شد - ۱۰ دی ۸۶

بازار دیجیتال- قیمت انواع لپ‌تاپ طی یک هفته اخیر در بازار افزایش یافت. طبق اعلام فروشندگان لپ‌تاپ، در پاساژ پایتخت این افزایش قیمت به دلیل عرضه لپ‌تاپ‌های جدید به ویژه لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های Core۲Duo۲/۴ به بازار و همچنین کمبود برخی مدل‌های پرفروش و قدیمی در بازار رخ داده است. مدل‌های۶۳۰۰ و۴۳۰۰ از لپ‌تاپ‌های Dell از دسته لپ‌تاپ‌هایی هستند که به پردازنده‌های ۴/۲ مجهز هستند و طی یک تا دو روز آینده وارد بازار می‌شوند. فعالان بازار معتقدند در حال حاضر لپ‌تاپ‌های سری M۹۰ برند Dell که به پردازنده‌های ۳۳/۲ مجهز هستند، بالاترین پردازنده‌ها را دارند که با قیمتی حدود سه‌میلیون و ۲۰۰ تا سه‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

این در حالی است که زیگورات، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های Dell با وجود عرضه لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های جدید تغییری در نرخ لپ‌تاپ‌های خود اعمال نکرده است. ایران‌رهجو، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های سونی و گسترش همراه، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های HP نیز از رشد ۳۰ تا ۲۰۰هزار تومانی نرخ لپ‌تاپ‌های خود طی دو هفته اخیر خبر دادند. ایران رهجو، مدل‌های VGN-SZ ۵۸GN

و VGN-SZ۵۵GN را از لپ‌تاپ‌هایی معرفی کرد که دچار بیشترین رشد قیمت (حدود ۱۱۰ تا ۱۴۰هزار تومان) شده‌اند. این دو لپ‌تاپ در حال حاضر به ترتیب با قیمت دومیلیون و ۴۹۰هزار و یک‌میلیون‌ و ۹۷۰هزار تومان به فروش می‌رسند. گسترش همراه نیز مدل DV۹۶۷۰ را از لپ‌تاپ‌هایی معرفی کرد که با حدود ۲۰۰هزار تومان رشد قیمت مواجه بوده است.این لپ‌تاپ نیز در حال حاضر با قیمت یک‌میلیون و ۸۲۰هزار تومان به فروش می‌رسد. آفتاب شرق، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های Toshiba نیز مانند زیگورات از ثبات قیمت لپ‌تاپ‌های خود طی دو هفته اخیر خبر داد. این در حالی است که فروشندگان بازار از رشد ۲ تا ۵درصدی نرخ لپ‌تاپ‌های توشیبا در بازار خبر می‌دهند.