یک گیم کنترلر قابل حمل برای دستگاه‌های آندرویدی

دنیای‌اقتصاد- علاقمندان و کاربران حرفه‌ای بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی معمولا اخبار مربوط به جدیدترین گجت‌ها و محصولات این حوزه را دنبال می‌کنند. این دسته از کاربران احتمالا خبر ورود دستگاه کنترلر جیبی MOGA برای دستگاه‌های هوشمند آندرویدی شنیده بودند. این کنترلر با این هدف طراحی شده که کاربران آندرویدی را از شر کنترلر لمسی بازی‌ها خلاص کند. با این اوصاف بد نیست بدانید که شرکت تولیدکننده این محصول یعنی PowerA نسخه جدید کنترلر آندرویدی خودش را به نام MOGA Pro معرفی کرده است.

این کنترلر از نظر کیفیت و سرعت عملکرد بسیار شبیه به کنترلرهای راحت کنسول‌های بازی است. از نظر ظاهر اما این دستگاه شبیه به نسخه قبلی خودش است، اما با قابلیت‌ها و امکانات بیشتر. این دستگاه دارای ۴ کلید در سمت جلو، یک کلید جهت، دو کلید گوش‌کوبی آنالوگ و کلیدها و دکمه‌های کاربردی دیگر است که لذت انجام بازی‌های هوشمند و جدید با استفاده از دستگاه‌های آندرویدی را برای کاربرانش بیشتر می‌کند.

طراحی MOGA Pro شبیه به نسخه‌ اصلی است، اما از تفاوت‌های کنترلر جدید ‌می‌توان به استفاده از باتری‌های شارژی، هماهنگی از طریق بلوتوث و تکیه‌گاه مخصوص تبلت اشاره کرد. با استفاده از این تکیه‌گاه مخصوص تبلت‌ها می‌توان دستگاه‌های آندرویدی را که روی تکیه‌گاه کوچک گوشی جا نمی‌شوند، به خود کنترلر متصل کرد و به راحتی مشغول بازی شد. کابل USB این محصول هم برای شارژ کردن باتری کنترلر به همراه آن عرضه می‌شود.

کنترلر MOGA Proبرای طرفداران و کاربران حرفه‌ای بازی‌های ویدئویی طراحی و تولید شده است که به دستگاه‌های قابل حمل علاقه دارند. شرکت PowerA اعلام کرده است که این دستگاه کنترلر جالب و جدیدش را از فصل بهار آینده به بازار عرضه خواهد کرد. این شرکت اما هنوز اطلاعاتی درباره قیمت احتمالی عرضه این دستگاه اعلام و منتشر نکرده است، اما از آنجایی که نسخه قبلی قیمت ۵۰ دلاری داشته است کارشناسان و فعالان بازار معتقدند: قیمت نسخه جدید چندان گران‌تر نخواهد بود.