یک تلویزیون بزرگ مبتنی بر 4K

دنیای‌اقتصاد- شرکت WestingHouse از معرفی تلویزیون جدیدش در نمایشگاه CES ۲۰۱۳ خبر داده است. این تلویزیون بزرگ نمایشگری با اندازه ۱۱۰ اینچی دارد و مبتنی بر تکنولوژی ۴K است. به این ترتیب این شرکت ادعا کرده است که این تلویزیون جدیدش، جزو اولین تلویزیون‌های با سایز سه ‌رقمی و وضوح بالا است. گویا در نمایشگاه CES امسال باید منتظر معرفی و ورود تلویزیون‌های با کیفیت بالا یا ۴K باشیم که حالا به عرصه‌ای جدید و رقابتی در بازار تلویزیون تبدیل شده است. حالا مسوولان شرکت WestingHouse مدعی هستند که این تلویزیون بزرگ‌ترین تلویزیون مبتنی بر۴K است که در نمایشگاه CES امسال رونمایی خواهد شد. این شرکت همچنین در نمایشگاه امسال محصولات مشابه دیگری با نمایشگرهای ۵۰، ۵۵ و ۶۵ اینچی هم معرفی می‌کند تا در کنار هم مجموعه تلویزیون‌های ۴K این شرکت کامل و متنوع باشند.

این تلویزیون ۱۱۰ اینچی فقط به صورت سفارشی و در فصل اول سال ۲۰۱۳ عرضه خواهد شد، در حالی که مدل‌های کوچک‌تر در بازار موجود خواهند بود. قیمت این محصول هنوز مشخص نیست، اما می‌توان حدس زد از آنجا که مدل‌های ۸۴ اینچی تلویزیون‌های ۴K شرکت‌هایی مانند ال جی و سونی در حدود ۲۰ هزار دلار قیمت دارند، قیمت تلویزیون ۱۱۰ اینچی WestingHouse حتما کمتر از آنها نخواهد بود.

شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت تولیدکننده چینی به نام TCL هم در نمایشگاه CES ۲۰۱۳ از تلویزیون اولترا اچ‌دی ۱۱۰ اینچی خود پرده برداری خواهد کرد. این در حالی است که شرکتHisense هم در اوایل سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که تلویزیون‌های ۴K خودش را در ابعاد ۵۰، ۵۸ و ۶۵ اینچ ارائه خواهد کرد. تلویزیون‌های ۴K که با نام رسمی Ultra HD شناخته می‌شود تصاویر را با وضوح ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل یا بیشتر نمایش می‌دهند، این در حالی است که تلویزیون‌های HD موجود در بازار وضوح تصویری برابر ۱۰۸۰p یا ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل دارند.