دنیای اقتصاد- عرضه جهانی تلویزیون‌های LCD در ماه نوامبر به 09/22 میلیون دستگاه رسید تا رکورد کل تاریخ این محصول شکسته شود. شرکت WitsView که در زمینه تحقیقات بازار فعالیت می‌کند، گزارش کرده که بازار تلویزیون رشد 6/2 درصدی را در ماه گذشته میلادی تجربه کرده و تولید و عرضه تلویزیون‌های مختلف LCD برای اولین بار به بیش از 22 میلیون دستگاه رسیده است.

اما علاوه بر تلویزیون‌هایLCD ، به دنبال گسترش تبلت و موبایل‌های هوشمند در سال‌های اخیر تولید پنل‌های LCD هم افزایش چشمگیری داشته است. بر اساس این گزارش انتظار می‌رود که در سال ۲۰۱۲ تعدا کل پنل‌های LCD عرضه شده در سرتاسر جهان به ۲۳۰ میلیون دستگاه برسد که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد خواهد داشت. WitsView همچنین گزارش کرده است که پنل‌های تولید شده برای تبلت‌ها بین ماه‌های اکتبر و نوامبر حدود ۱۳ درصد رشد داشته و به ۳۹/۱۵ میلیون دستگاه رسیده است. این به معنای آن است که بازار تلویزیون و تبلت در ماه میلادی گذشته رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است و از طرفی کاربران تقاضای قابل توجهی برای خرید تلویزیون و تبلت‌های جدید دارند.
این در حالی است که پیش‌بینی‌های موسسه Digitimes Research نشان می‌دهند که میزان تولید پنل‌های LCD بزرگ (9 اینچ و بالاتر) در سال 2013 افزایش 4/3 درصدی پیدا خواهد کرد. البته این میزان رشد به نظر کارشناسان و تحلیلگران بازار کمترین میزان رشد برای این بازار به حساب می‌آید. در این میان شرکت‌های تولیدکننده تایوانی اعلام کرده‌اند که میزان ظرفیت تولید پنل‌های LCD بزرگ آنها در سال میلادی آینده رشد 2/3 درصدی خواهد داشت و این میزان برای شرکت‌های تولیدکننده چینی تا 4/12 درصد هم خواهد رسید. کارشناسان انتظار دارند ظرفیت تولید پنل‌های LCD بزرگ شرکت‌های چینی تا سال 2014 حتی بالاتر رفته و به 7/13 درصد هم برسد.


بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی Digitimes Research، تقاضا برای پنل‌های تلویزیونی با اندازه متوسط هم افزایش خوبی داشته است. به این ترتیب انتظار می‌رود پنل‌های تلویزیونی با اندازه 6/36 اینچ تا 8/38 اینچی در سال 2013 طرفداران زیادی پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود فروش قابل توجهی هم داشته باشند. این در حالی است که تقاضا برای تلویزیون‌های بزرگ هم افزایش داشته و به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود که با رشد 2/11 درصدی در سال 2013 همراه شود.
این گزارش نشان می‌دهد که درآمد حاصل از فروش شرکت‌های بزرگ تولیدکننده هم در سال آینده افزایش خواهد داشت و به عنوان نمونه شرکت سامسونگ که در حال حاضر پرفروش‌ترین تولیدکننده بازار پنل‌های AMOLED است، در سال آینده میلادی شاهد افزایش ۲۵ درصدی درآمدش از محل فروش این پنل‌‌ها خواهد بود.