کاهش 550 هزار تومانی قیمت N96 نوکیا

ورود گوشی‌های قاچاق که تنها منجر به بر هم زدن بازار می‌شود این بار نیز سبب شد تا گوشی جدید N۹۶ نوکیا نیز با افت قیمت ۵۵۰ هزار تومانی مواجه شود. در دو سال گذشته ورود غیرقانونی برندهای مختلف گوشی تلفن همراه قبل از ورود رسمی‌این گوشی‌ها به بازار کشور، نه تنها سبب از بین رفتن تعادل بازار شد، بلکه پایمال شدن حقوق مصرف‌کنندگان و شرکت‌های واردکننده قانونی را نیز به همراه داشت.

برای مثال N۹۶ جدیدترین گوشی نوکیا که از طریق مبادی قانونی بزودی به بازار کشور معرفی می‌شود، مدتی است به صورت غیرقانونی و با قیمت کاذب برای اولین بار با بهای یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان وارد بازار تلفن همراه شده است. اگرچه این گوشی به دلیل قیمت بالا نتوانست مورد استقبال عموم مشتریان قرار گیرد و طی کمتر از چهار روز قیمت آن به شدت کاهش یافت، اما همین عرضه غیرقانونی سبب شد تا بازار این محصول نامتعادل شود.

به گفته فروشندگان، کاهش تقاضای چشمگیر برای خرید این گوشی باعث شد طی چهار روز قیمت این گوشی به شدت کاهش یابد و به بهای ۸۵۰ هزار تومان برسد.فروشندگان گوشی‌های بدون گارانتی این کاهش قیمت در گوشی‌های نوکیا را بی سابقه عنوان کرده و می‌گویند: N۹۶ تنها مدل از برند نوکیا است که طی چند سال اخیر با بیشترین کاهش قیمت (۵۵۰ هزار تومانی) در کوتاه‌ترین زمان روبه‌رو شده است.

طبق روال هر زمانی که گوشی جدیدی از برندهایی همچون نوکیا، سونی اریکسون و سامسونگ وارد بازار تلفن همراه کشور می‌شود، بعد از گذشت مدت زمان نسبتا طولانی تا یک ماه کاهش قیمت پیدا می‌کند، ولی کاهش قیمت ۵۵۰ هزار تومانی یک گوشی طی چهار روز دور از ذهن بود.

گوشی هوشمند N۹۶ آخرین گوشی هوشمند از سری N نوکیا است که به تازگی به بازار اروپا و بعضی کشورهای آسیایی عرضه شده است.

دوربین این گوشی پنج مگاپیکسلی است و لنز آن کارل زایس است که گفته می‌شود توانایی گرفتن عکس‌ها و تصاویر با کیفیت بالا را دارد.

حافظه داخلی N۹۶ نوکیا ۱۶ مگابایت است که توسط کارت حافظه microSD TransFlash نیز ارتقا می‌یابد.