یک شرکت خودروسازی آلمانی در توافق جدیدی، امکان استفاده از ایمیل‌های کاری را خارج از ساعات اداری ممنوع کرد. مدت تعطیلات سالانه بسیار کوتاه است، بنابراین حداقل باید در آرامش و به دور از استرس‌های کاری باشد. به همین دلیل در شرکت فولکس‌واگن، شورای سندیکا با هیات مدیره به توافق رسیده‌اند که تلفن‌های همراه «بلک بری» شرکتی از ۳۰ دقیقه پس از پایان ساعت اداری تا یک ساعت قبل از شروع روز کاری جدید نمی‌توانند ایمیل‌های کاری را از سرور مرکزی دریافت کنند و به کارمندان خدمات بدهند. به این ترتیب، کارمندان این شرکت می‌توانند در ساعات خارج از کار در آرامش استراحت کنند.

براساس گزارش فایننشیال تایمز، این توافق در مورد بیش از هزار کارمند فولکس واگن که از تلفن‌های همراه بلک بری شرکتی استفاده می‌کنند اجرا می‌شود، اما مدیران ارشد و کارمندانی را که برپایه قراردادهای خارج از سندیکا کار می‌کنند مستثنی می‌کند.

ساعت اداری در فولکس واگن از ۷:۳۰ تا ۱۷:۴۵ است. برپایه این توافق در این طول این ساعات، سرور مرکزی شرکت ایمیل‌های کاری را به بلک بری کارمندان ارسال می‌کند. درحالی که از ساعت ۱۸:۱۵ تا ۷:۰۰ صبح روز بعد این سرورها ارسال ایمیل‌ها را متوقف می‌کند. در اروپا، بسیاری از شرکت‌ها درحال اجرای طرح‌های مشابهی هستند. برای مثال، شرکت «هنکل» بین کریسمس تا سال نو تلفن‌های همراه شرکتی را قطع کرده است.