بازار دیجیتال- با افزایش حجم اطلاعات در سال‌های اخیر و به دنبال آن افزایش نگرانی‌های کاربران درباره ذخیره و امنیت این اطلاعات، بازار دیسک‌ها و سیستم‌های ذخیره‌سازی داغ‌تر شده است. این در حالی است که هاردهای اکسترنال در این میان محبوبیت بیشتری در میان کاربران پیدا کرده‌اند.

جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC در این مورد نشان می‌دهد که بازار جهانی سیستم‌های ذخیره‌ای اکسترنال با رشد سالانه ۲/۱۲ درصدی تا پایان فصل دوم سال ۲۰۱۱ به درآمدی برابر ۶/۵ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که در همین فصل بازار جهانی کل سیستم‌های ذخیره سازی با رشد سالانه ۲/۱۰ درصدی به درآمد ۵/۷ میلیارد دلاری رسیده است. به این ترتیب حجم صادرات جهانی سیستم‌های ذخیره‌ای در فصل دوم به ۵ هزار و ۳۵۳ پتابایت رسیده است که این رقم در مقایسه با فصل دوم سال گذشته رشد ۷/۴۶ درصدی داشته است. «لیزا کونر» یکی از کارشناسان IDC در این مورد می‌گوید: «درآمد جهانی حاصل از فروش سیستم‌های ذخیره‌ای اکسترنال در فصل دوم افزایش چشمگیری داشته و به رشد دو رقمی رسیده است. این نشان می‌دهد که کاربران به استفاده از تکنولوژی‌های جدید علاقه داشته و حاضر به سرمایه‌گذاری در آنها هستند. درست به همین دلیل هم هست که حالا شرکت‌های بزرگ تکنولوژی حجم بیشتری از بودجه‌هایشان را صرف ارتقای سیستم‌های رایانش ابری و مجازی‌سازی می‌کنند.»
شرکت EMC در هر دو بازارهای جهانی سیستم‌های ذخیره سازی و سیستم‌های اکسترنال ذخیره‌ای توانسته است تا جایگاهش را به عنوان برترین و پرفروش‌ترین تولیدکننده حفظ کند. این شرکت در حال حاضر سهم 7/28 درصدی از بازار جهانی سیستم‌های اکسترنال ذخیره‌سازی را در اختیار دارد و بعد از آن به ترتیب شرکت‌های IBM و NetApp قرار دارند. در این میان اما شرکت HP این فصل را با سهم 11 درصدی و قرار گرفتن در جایگاه چهارم به پایان رساند. جایگاه پنجم هم به صورت یکسان در اختیار دو شرکت Hitachi و Dell قرار دارد. این شرکت‌ها به ترتیب سهم 1/8 درصدی و 9/7 درصدی از بازار جهانی را به خودشان اختصاص داده‌اند.