Mi 6 با دو نوع صفحه نمایش عرضه می‏شود

جی‌اس‌ام: جدیدترین شایعه درباره پرچمدار بعدی شیائومی می‌گوید که این شرکت قصد دارد Mi۶ را در دو نسخه با صفحه نمایش‌های Full HD و QHD عرضه کند. چند وقت اخیر شایعات زیادی در مورد پرچمدار بعدی شیائومی، Xiaomi Mi۶، منتشر شده، اما به‌دلیل کثرت این شایعات و اینکه بسیاری از آن‌ها با تصورات علاقه‌مندان این شرکت مخلوط شده است، نمی‌توان چندان به آنها اعتماد کرد.

امروز پوستر جدیدی از این گوشی در وب‌سایت Weibo منتشر شده است که ادعا می‌کند Mi۶ در دو نسخه با رزولوشن‌های مختلف عرضه می‌شود: نسخه‌ای با ۴ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و صفحه نمایش فول‌‌اچ‌دی و نسخه‌ای دیگر با ۴ گیگابایت رم، ۶۴۴ گیگابایت حافظه داخلی و صفحه نمایش QHD. اینکه یک گوشی با حافظه‌های داخلی مختلف عرضه شود عجیب نیست، اما عرضه یک گوشی با دو صفحه نمایش مختلف چندان معمول نیست. در Mi ۵ نیز شیائومی سه نسخه Standard، Prime edition و Pro edition به بازار فرستاد و به‌نظر می‌آید که برای Mi۶ نیز قصد دارد همان سیستم را اتخاذ کند؛ با این تغییر که به جای تفاوت میزان رم، رزولوشن صفحه‌نمایش نسخه‌ها با یکدیگر متفاوت است. احتمالا اینکه گفته شده Mi۶ از ۴ گیگابایت رم بهره می‌برد پیش‌بینی صحیحی باشد زیرا این میزان رم برای یک پرچمدار مناسب به‌نظر می‌رسد و حتی شنیده شده که گلکسی اس ۸۸ نیز به همین میزان رم مجهز شده است.

در مورد پردازنده Mi۶ نیز شایعات زیادی وجود دارد. برخی اخبار حاکی از این است که شیائومی در Mi۶ از اسنپ دراگون ۸۳۵ با فرکانس پایین‌تر از گلکسی اس ۸ استفاده می‌کند و برخی از شایعات نیز خبر می‌دهند که Mi۶ به MediaTek Helio X۳۰ مجهز است. شاید شیائومی ترکیبی از هر دو پردازنده را استفاده کند که در این‌صورت انتخاب خریداران بسیار گسترده می‌شود. در پوستری که امروز منتشر شده همچنین ذکر شده است که Mi ۶ دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور IMX۳۸۶ دارد و دوربین سلفی آن نیز مانند می‌نوت ۲ از سنسور IMX۲۶۸ استفاده می‌کند و تصاویر را با رزولوشن ۸۸ مگاپیکسل ثبت می‌کند. تا به‌حال تنها یک تصویر از Mi۶ منتشر شده که ادعا می‌شود واقعی است و بر اساس آن Mi۶ از نظر طراحی و اندازه نسخه‌ای کوچک‌تر از Mi Note ۲است. حقیقت آن است که ابهامات زیادی در مورد Mi۶ وجود دارد و هنوز منبعی نتوانسته به تاریخ رونمایی از این محصول دست پیدا کند. پیش از این گفته می‌شد ۶ فوریه قرار است از این گوشی رونمایی شود، اما بعدا اخباری منتشر شد که شیائومی مراسم معرفی Mi۶ را تا ماه آوریل به تعویق انداخته تا تولید اسنپ دراگون ۸۳۵ از سلطه سامسونگ خارج شود و شیائومی بتواند از آن در پرچمدارش استفاده کند.