ایسنا: یک شرکت مستقر در سانفرانسیسکو با همکاری شرکای چینی از ساعت هوشمندی برای کودکان رونمایی کرده که به آنها در یادگیری عادات خوب کمک می‏کند. به نقل از ماشابل، همه والدین بهترین‏ها را برای کودکان خود می‏خواهند و دوست دارند به آنها عادات خوب را آموزش بدهند؛ اما گاهی بچه‏ها به گفته‏های والدین در مورد مسواک زدن یا توقف بازی گوش نمی‌کنند. ساعت هوشمند «اختاپوس» به این پدر و مادرها کمک می‏کند تا به کودکانشان ابزارهای مهم و دستورالعمل‌های آنها را آموزش دهند. این فناوری توسط شرکت آمریکایی JOY و با همکاری برنامه شتاب‏دهنده سخت‏افزار HAX در چین ساخته شده و به کودکان کمک می‏کند تا یاد بگیرند چگونه مسوولیت‏پذیر و مستقل باشند.

ساعت «اختاپوس» دارای تصاویری است که درک آنها ساده است و چیزهایی مانند زمان صبحانه، زمان بازی و زمان حمام را در کنار اعلام وقت به‌طور دیجیتالی ارائه می‏کنند. به‌دلیل استفاده از تصاویر، کودکان سه تا هشت ساله که شاید نتوانند ساعت بخوانند نیز می‏توانند از این ساعت استفاده کنند. کودکان در این سنین شاید به سختی بتوانند با مفهوم زمان کنار بیایند. ساعت «اختاپوس» این کار و مدیریت زمان را برای برنامه‏ریزی فعالیت‏ها در طول روز و یادآوری به کودک برای انجام آنها تسهیل می‏کند. والدین می‏توانند اپلیکیشن مرتبط با این ساعت را دانلود کرده و فعالیت‏هایی را که قرار است در زمان‏های خاص رخ بدهند، مانند زمان شام خوردن یا حمام و وقت خواب را در آن وارد کنند. همچنین آنها می‏توانند مدت زمان این فعالیت‏ها را نیز مشخص کرده و پیام‏های یادآوری را روی گوشی هوشمند خود دریافت کنند. این اپلیکیشن همچنین نمونه‏هایی از کارهای روزمره بر اساس سن و جنسیت کودک ارائه می‏کند یا والدین می‏توانند برنامه خاص خود را تدوین کرده و نزدیک به ۶۰۰ تصویر به‌وسیله بلوتوث در این ساعت وارد کنند.

با ساعت اختاپوس همچنین والدین به کودکان خود درس‏هایی در مورد عادات خوب می‏آموزند بدون اینکه اوقات تلخی به‌خاطر گوش ندادن به حرف بزرگ‌ترها پیش بیاید. خود کودک نیز وقتی کارهایش را مستقل انجام می‏دهد، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‏کند. در این ساعت سه حالت مختلف برای سطوح مختلف سنی وجود دارد. در دومین و سومین حالت، کودک یاد می‏گیرد زمان را اعلام کند؛ زیرا ظاهر ساعت به شکل آنالوگ تغییر می‏کند. این ساعت در چهار رنگ ارائه شده و با ۱۸ گرم وزن، ضد آب است و عمر باتری آن ۹۶ ساعت است. شارژ آن نیز از طریق یک شارژر مغناطیسی انجام شده و سه ساعت طول می‏کشد. قیمت «اختاپوس» ۵۹ دلار اعلام شده و با گوشی‏های iOS و اندروید سازگاری دارد.