نظافت به شیوه  امروزی

در گذشته‌ها، مرسوم بود که از جاروهای گیاهی استفاده می‌شد اما به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی انواع جاروهای برقی وارد بازارها شدند، اما با وجود طراحی و ساخت انواع مختلف و جذاب جاروبرقی‌ها، وزن زیاد و بزرگی  و کاربردهای متفاوت دیگر جارو برقی‌ها باعث شد تا نمونه جدیدی به‌نام «جارو شارژی» تولید شود که با تمام معایب و مزایا، به یکی از رقبای سرسخت جاروبرقی‌های معمولی تبدیل شده است. این جاروها که در ابعاد کوچک‌تر و وزن کم‌تر قابلیت شارژ‌شدن داشتند، به دلیل استفاده در مکان‌های کوچک و دور از دسترس و همان‌طور فضاهای بدون‌برق از محبوبیت زیادی برخوردار شدند. جاروهای شارژی در دو مدل دستی یا جارو با دسته بلند طراحی و ساخته می‌شوند که باید بر اساس نیاز و کارآیی که از آنها انتظار دارید یکی را انتخاب کنید. مدل‌ها دستی کوچک‌تر هستند و همین‌طور وزن سبک‌‌تری نسبت به نمونه‌های دسته‌دار دارند، بنابراین شاید بتوان گفت که جابه‌جایی‌شان نیز آسان‌تر است. علاوه‌بر این، این مدل‌ها جای کم‌تری را اشغال می‌کنند و برای کنج‌ها و مناطقی که دسترسی دشوارتری دارند راحت استفاده می‌شوند. البته عده‌ای بر این عقیده هستند که جاروهای پارویی برای فضاهای بزرگ‌تر مناسب‌تر هستند و نمونه‌های دستی فقط می‌توانند قسمت محدودی را پوشش دهند.

 جارو شارژی خوب چی بخریم؟

به علت تنوع زیادی که در بازار جاروهای شارژی وجود دارد، اغلب برای خرید آنها دچار نوعی سردرگمی می‌شویم. قبل از خرید به یاد داشته باشید که جارو شارژی‌ها با توجه به آنکه با شارژ کار می‌کنند کمی حساس هستند و نیاز است تا قبل از خرید بهترین جاروشارژی‌ها و بهترین مدل‌ها را بشناسید ‌تا بعدا به هنگام استفاده دچار مشکل نشوید. در ادامه چند مدل مشهور و پرفروش که توسط یکی از فعالان بازار معرفی شده را مشاهده می‌کنید:

مدل دارای محفظه خلأ: این مدل شباهت بیشتری به جاروبرقی داشته؛ دارای محفظه و دسته بلند است و نسبت به دو نوع دیگر وزن بیشتری دارد.

مدل دسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار: این مدل سبک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر از مدل قبلی بوده و به‌راحتی قابل‌حمل است. همچنین برای تمیز کردن سطوح باریک و نقاطی که دسترسی سختی دارند بسیار مناسب است. این مدل وسیله پرکاربردی جهت تمیز‌کردن صندلی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اتومبیل و راه‌پله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها است.

مدل پارویی: این مدل مخصوص استفاده از کف بوده و همانند پاروی جاروبرقی است. تنها تفاوت آن عدم‌اتصال سیم برق و نداشتن محفظه سنگین است، بنابراین وزن آن به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مراتب از جاروبرقی کمتر است. این فعال بازار در مورد بهترین مارک‌های جارو شارژی در بازار نیز گفت: «ما پیشنهاد می‌کنیم به‌دنبال برندهایی باشید که امتحان خود را پس داده و اطرافیان شما نیز از آن رضایت داشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. با خرید برندهای متفرقه و ناآشنا ممکن است تجربه خرید خوبی نداشته باشید. مارک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بوش، فیلیپس، بلک‌اند دکر، پارس‌خزر و آ‌ا‌گ را می‌توان جزو تولیدکنندگان بهترین جاروشارژی‌های بازار دانست. توجه داشته باشید هرقدر توان موتور بالا باشد قدرت و عملکرد جارو نیز بالاتر خواهد رفت. سعی کنید جارویی که انتخاب می‌کنید توان بالایی داشته باشد.‌»  وی در ادامه در مورد خصوصیات یک جارو شارژی مناسب گفت: «یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید این وسیله وزن آن است که توجه کمتری به آن می‌شود ولی در نظر داشته باشید که این وسیله را قرار است با دست دائم جابه‌جا کنید و وزن کمتر کمک می‌کند کمتر خسته شوید. مورد دیگر مدت زمان نگهداری شارژ دستگاه است. مدل‌های جارو شارژی باتری‌های ۱۲‌ولتی به زمان بسیار کمی (حدود ۱۵ دقیقه) برای شارژ‌شدن نیاز دارند.

 قیمت‌های فروش

جاروهای شارژی بر اساس قابلیت‌ها و برند، قیمت‌های متفاوتی دارند. در ادامه قیمت برخی از برندها را مشاهده می‌کنید: جارو شارژی درما (مدل DX۱۱۸C) ۸۲۶‌هزار، جارو شارژی پارس‌خزر (مدل Shark) یک‌میلیون و سیصد و چهل و پنج‌هزار، جارو شارژی کلین‌فلای (مدل cleanfly-FVQ) یک‌میلیون و پانصد و پنجاه‌هزار، جارو شارژی بلک‌اند دکر (مدل PV۱۴۲۰) ۲‌میلیون و دویست‌هزار، جارو شارژی بوش (مدل BHN۱۴۰۹۰) ۲‌میلیون و هفتصد و هشتادهزار، جارو شارژی بوش (مدل BHNL۲۱PRO) ۳‌میلیون و سیصد و پنجاه‌هزار، جارو شارژی بلک‌اند دکر (مدل SVA۴۲۰B) ۴‌میلیون و پانصد‌هزار، جاروشارژی هوشمند شیائومی (مدل Mop Essential) ۵‌میلیون و ششصد و سی‌هزار، جارو شارژی بوش (مدل BCH۸۶SIL۱) ۶‌میلیون و چهارصد‌هزار، جارو شارژی شیائومی (مدل G۱۰) ۸‌میلیون و نهصد‌هزار، جارو روباتیک شیائومی (مدل mop۲ pro plus) ۱۰‌میلیون، جارو شارژی دریم (مدل V۱۱) ۱۶‌میلیون و هشتصد‌هزار، جاروشارژی هوشمند دریم (مدل Z۱۰ PRO) ۲۳‌میلیون و ششصد‌هزار و جاروشارژی هوشمند دریم (مدل W۱۰) با قیمت ۴۴‌میلیون و هشتصد‌هزار‌ تومان فروخته می‌شوند.