لوازم اصلاح‌صورت چند؟

10

لوازم اصلاح‌صورت

ست مردانه اصلاح‌صورت شامل چه وسایلی می‌شود؟ ست‌های اصلاح، بسته به سلیقه و ذائقه مصرف‌کننده محتویات متفاوتی دارند اما اصلی‌ترین وسایلی که باید در یک ست باشد؛ برس یا براش، خمیر ریش، تیغ و افترشیو است. اصلاح‌صورت مراتبی دارد که خیس‌کردن و آغشته‌کردن پوست به خمیر‌ریش یا کف قدم اول آن است. یک خمیر ریش خوب چه خصوصیاتی دارد؟ پاسخ مشخصی برای این سوال وجود ندارد چراکه خمیر ریش را باید با توجه به نوع پوست صورت انتخاب کرد. اگر پوست حساسی دارید سعی کنید از خمیرریش‌های الکل‌دار استفاده نکنید چراکه الکل پوست را خشک و اصلاح سخت می‌شود. البته به‌جز خمیر ریش در سه نوع فوم، خمیر کف‌دار و بدون‌کف در بازار عرضه شده‌است و بسته به سلیقه و پوست یکی را انتخاب کنید. نمونه کف‌دار آن به‌دلیل نرم‌کردن ریش و سطح پوست برای اصلاح با تیغ مناسب‌تر است. عطر و رایحه خمیر ریش هم مهم است، معمولا افرادی که پوست حساسی دارند به عصاره‌های رایحه‌‌هایی که در خمیرریش است حساس هستند و توصیه می‌شود از نمونه بدون رایحه آن استفاده کنید.

اگر پوستتان حساس نیست هم به رایحه خمیرریش توجه کنید چراکه تحمل بویی که خوشایندتان نیست برای مدت طولانی مسلما سخت است. ناگفته‌نماند وجود بعضی از عطر و اسانس‌ها مثل لیمو، پوست را هنگام اصلاح خنک می‌کند. قیمت خمیرریش هم بسته به اندازه، کیفیت و برند متفاوت است. اگر ریشی کم‌پشت دارید که دیربه‌دیر به اصلاح نیاز دارد نیاز به خرید بسته بزرگ خمیرریش نیست چون ممکن است برای پس از دوره مصرف، رطوبت آن از بین برود. آقایانی که ریش پرپشت و زبر دارند خمیرریش‌های حجیم‌تر را انتخاب کنند چراکه به‌صرفه‌تر است. اگر از آلوئه‌ورا و روغن نارگیل در محصول استفاده شده‌بود هم بهتر؛ چراکه این دو عنصر ‌علاوه‌بر رایحه خوب، به نرمی پوست کمک می‌کنند. تیغ یکی از اصلی‌ترین اجزای یک ست کامل است اما معمولا تیغ‌های دسته‌دار که مخصوص سلمانی‌ها است در ست‌ها جا داده می‌شود که زیاد مورد استفاده نیست. اصلاح با تیغ‌های دسته‌دار مهارت خاصی می‌طلبد اما یکی از بهترین راه‌ها برای اصلاح است.

دسته‌تیغ‌ها قابلیت تعویض تیغ دارند و معمولا کالایی است که دوام زیادی دارد. بخش بعدی برس اصلاح است، یک برس کوچک با سر مویی نرم که به وسیله آن صورت را آغشته به کف می‌کنند. سه نوع برس اصلاح وجود دارد؛ با موی گراز وحشی، موی گورکن و موی اسب. نمونه اولی زبر و حدودا خشک است و علاوه‌بر ماندگاری بالا کف را به‌خوبی روی صورت پخش می‌کند، البته کارکردن با این برس‌ها راحت نیست، اما نمونه دوم که موی گورکن دارد نرم‌تر از برس‌های دیگر است، با این حال این نوع برس درجه‌بندی دارد. به‌طور کلی هرچه موی برس نرم‌تر باشد قیمت آن بالاتر و بادوام‌تر است. برس با موی اسب نه زیاد خشک است و نه زیاد نرم؛ نرم‌تر از موی گراز و سخت‌تر از موی گورکن است. البته الیاف مصنوعی هم اخیرا تنوع و رونق زیادی پیدا کرده‌اند. افترشیو هم یکی از اجزای اصلی یک ست کامل است. افترشیوی انتخاب کنید که حاوی کمترین الکل باشد، بالم یا ژل افترشیو حاوی کمترین الکل است. در خرید افترشیو هم مثل خمیرریش حتما به واکنش پوستتان با افترشیو توجه کنید و براساس نوع پوست خریداری کنید.

چه ژیلتی بخریم؟

تعداد افرادی که از تیغ‌های دسته‌دار استفاده می‌کنند کم است و ژیلت توفیق بیشتری در بازار دارد، اما چه ژیلتی برای اصلاح‌صورت مناسب است؟ اولین نشانه یک ژیلت خوب تعداد تیغ‌های آن است، قاعدتا هرچه تعداد تیغ‌ها بیشتر باشد اصلاح نرم‌تر و رضایت‌بخش‌تری خواهید داشت، اما توجه داشته‌باشید که یک تیغه باکیفیت بسیار بهتر از 4تیغه بی‌کیفیت است پس هنگام خرید نسبت به کیفیت برند حتما توجه داشته‌باشید. خصوصیت بعدی سری انعطاف‌پذیر است، سر یک ژیلت خوب در جهات مختلف حرکت می‌کند و مثل تیغ‌‌های دسته‌دار نیاز به حرکت‌های بااحتیاط از بالا به پایین یا برعکس ندارد. در خرده‌فروشی‌ها ژیلت از 2هزار تومان تا بالای 50هزار تومان فروخته می‌شود، همینطور می‌توانید ژیلت‌‌هایی که سر آنها تعویض می‌شود را به‌طور متوسط با 150هزار تومان خریداری کنید، البته سقف قیمتی این کالا تا یک‌میلیون تومان هم بالا می‌رود.

با توجه به سبک‌های زندگی امروزی سرعت در انجام کارها جزو اولویت‌ها قرار گرفته و اگر هنوز از طرفداران اصلاح با تیغ‌های کلاسیک نیستید، می‌توانید از نمونه‌‌هایی که یافت می‌شود تهیه کنید. برند‌هایی مثل ژیلت، بیک، دورکو و سیلور از پرطرفداران بازار هستند.

 نمونه‌های جدول با جست‌وجوی در سایت‌های فروش اینترنتی به‌دست آمده‌است.