گروه بورس - لبنیات پاک در نظر دارد برای مجمع سالانه ۸۷ مبلغ ۶۲میلیارد و ۱۴۱میلیون ریال سود میان سهام‌داران خود تقسیم کند.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، لبنیات پاک درآمد هر سهم سال مالی جاری را مبلغ ۵۰۰ریال با سرمایه ۵/۱۷۷میلیارد ریالی پیش‌بینی کرده است که از این رقم معادل ۳۵۰ ریال به ازای هر سهم را میان صاحبان سهام خود تقسیم می‌کند. این شرکت در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ماه سال‌جاری توانست مبلغ ۲۶۲ریال سود به ازای هر سهم خود کنار بگذارد.

همچنین پیش‌بینی هر سهم تلفیقی «غپاک» برابر رقم ۵۱۰ ریال اعلام شده است. از این رو در دوره مورد گزارش مبلغ ۲۸۰ ریال از پیش‌بینی سود هر سهم تلفیقی این شرکت کنار گذاشته شد.

پیش‌بینی عملکرد «غپاک» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۴درصد کاهش، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۵۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را افزایش مقدار تولید و فروش و افزایش نرخ مواد اولیه عنوان کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد تلفیقی سال مالی ۸۷ این شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی تلفیقی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را افزایش مقدار تولید و فروش و افزایش نرخ مواد اولیه عنوان کرده است.

مطابق این اطلاعات مبلغ ۳۰میلیارد و ۲۵۳میلیون ریال (۱۷۰ریال به ازای هر سهم) معادل ۳۴درصد از کل پیش‌بینی سود سال مالی ۸۷ بابت درآمد سرمایه‌گذاری‌ها (سود شرکت‌های پاک‌آرا، پاکسار، پاک‌پی و سپهان) در نظر گرفته شده است. مبلغ ۱۹میلیارد و ۷۷۶میلیون ریال (۱۱۱ریال به ازای هر سهم و معادل ۲۱درصد سود خالص) از کل سود سال مالی ۸۶ نیز بابت درآمد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های یاد شده است.

از سوی دیگر خالص درآمد (هزینه‌‌ها)ی عملیاتی سال مالی ۸۶ به مبلغ ۱۰۹ میلیاردو۸۷۹ میلیون ریال شامل هزینه‌های فروش و اداری و عمومی به مبلغ ۱۰۱ میلیاردو۶۶۱میلیون ریال و خالص سایر درآمدها (هزینه‌‌های) عملیاتی به مبلغ ۸۲۱۸میلیون ریال است. همچنین پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه)های عملیاتی برای سال مالی ۸۷ به مبلغ ۸۱۵۶۴میلیون ریال شامل مبلغ۱۱۱ میلیاردو ۸۱۷میلیون ریال هزینه‌های اداری، عمومی و فروش اعلام شده است.