دنیای اقتصاد، همدان، شهناز محمدی: معاون شهردار همدان از نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در همدان خبر داد و گفت: تاکسی‌های فرسوده با تسهیلات ارزان‌قیمت نوسازی می‌شوند.

عباس صوفی در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر همدان افزود: در این طرح به هر تاکسی ۳۰ میلیون تومان وام با بهره بانکی ۴ درصد تعلق می‌گیرد. وی در ادامه با اشاره به اینکه به دنبال استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای حوزه ترافیک هستیم، گفت: طرح پارک مکانیزه نیاز به ۲ میلیارد تومان اعتبار دارد.وی با اعلام اینکه استفاده از بخش خصوصی در این زمینه بسیار موثر است، اعلام کرد: بخش خصوصی برای سود بیشتر تلاش می‌کند تا طرح‌ها را با بهترین استانداردها اجرا کند و همین موضوع ارائه خدمات با کیفیت را در پی دارد.

صوفی با اشاره به اینکه تاکید بسیاری برای ایجاد پارکینگ به شهرداری‌های مناطق در شهر داریم، افزود: برای ایجاد پارکینگ مکانیزه، زمین‌های کوچکی در نظر گرفته شده تا بتوان این نوع پارکینگ‌ها را که بسیاری از مشکلات شهر را برطرف می‌کند، ایجاد کنیم. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری همدان تصریح کرد: هزینه ایجاد پارکینگ‌های مکانیزه بالا است و لازم است بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند و شهرداری نیز زمین موردنیاز آن را تامین کند.