دنیای اقتصاد، بندرعباس: با هدف ارتقای سطح آمادگی، مقابله با بحران‌ها و کاهش آسیب‌پذیری در برابر تهدیدها، مانور پدافند غیرعامل در شرکت فولاد هرمزگان برگزار شد.

معاون صنعتی پدافند غیرعامل کشور برپایی این مانور را از سوی کارکنان فولاد هرمزگان در محیط این کارخانه مثبت ارزیابی کرد و افزود: ایجاد فضای امن برای جذب سرمایه، افزایش تولید در مراکز صنعتی و اشتغال پایدار از مهم‌ترین وظایف مسوولان صنعت، معدن و تجارت کشور است.

سیدعبدالمحمد سجادی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان نیز آمادگی، هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر در مقابله با بحران را از اهداف مهم این گونه مانورها برشمرد و خاطرنشان کرد: توسعه سرمایه‌گذاری و استقرار صنایع بزرگ همچون فولاد هرمزگان در نوارهای مرزی کشور ضمن ارزش افزوده‌ای که برای کشور به همراه دارد، اهمیت پدافند غیرعامل را دو چندان می‌کند. قاسمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز گفت: استان به دلیل موقعیت‌های خاص صنعتی و اقتصادی و همجواری با خلیج فارس و دریای آزاد باید همواره آمادگی لازم را در برابر تهدیدات دشمن داشته باشد.

فردوس امیری توسلی، مدیر روابط عمومی فولاد هرمزگان و دبیر شورای صنایع غرب استان نیز از نکات مثبت مانور پدافند غیرعامل را پشتیبانی شرکت‌های همجوار همچون آلومینیوم المهدی، فولاد صبا، فولادکاوه و منطقه ویژه اعلام کرد. وی خاطرنشان کرد: تعامل گسترده و فراگیر با شرکت‌های همجوار با ایجاد ساز و کارهای مناسب به‌منظور ایمن‌سازی و حفاظت از تاسیسات زیربنایی در کاهش حوادث بسیار اثر گذار است. توسلی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل، از مهم‌ترین ابزارهای بازدارندگی است، افزود: به‌منظور کاهش آسیب‌پذیری‌ و به حداقل رساندن تهدیدات دشمنان، پایدارسازی تاسیسات و تداوم خدمات، باید هماهنگی‌های بیشتری در ابعاد گوناگون انجام شود.