دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: عضو هیات‌مدیره مجتمع خدماتی شهرک‌های صنعتی اهواز از انعقاد دو تفاهم‌نامه همکاری برای تقویت تولید داخل، تامین نیازهای صنایع از طریق تولیدات استان و حمایت این صنایع خبر داد.

امیر زمانی‌زاده افزود: تفاهم‌نامه نخست بین مجتمع خدمات شهرک‌های صنعتی اهواز و شرکت فولاد اکسین خوزستان منعقد شد که به دنبال این تفاهم‌نامه تمام ورق‌های مورد نیاز واحدهای صنعتی که پیش از این از تهران تامین می‌شد، از طریق فولاد اکسین تامین و به واحدهای صنعتی استان تحویل داده می‌شود. وی گفت: پیش از این ورق‌های تولیدی شرکت فولاد اکسین را از تهران خریداری می‌کردیم که برای واحدهای صنعتی استان هزینه‌های زیادی را در بر داشت اما با انعقاد این تفاهم‌نامه تولیدات این شرکت به صورت مستقیم به واحدهای مستقر در شهرک‌ها تحویل داده می‌شود.

عضو هیات‌مدیره مجتمع خدماتی شهرک‌های صنعتی اهواز گفت: همچنین ساخت قطعات مورد نیاز شرکت فولاد اکسین نیز توسط صنعتگران داخل استان در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.

زمانی‌زاده تصریح کرد: تفاهم‌نامه دیگری که از نخستین تفاهم‌نامه‌های همکاری صنعتی به‌شمار می‌رود، تفاهم‌نامه حمایت از صنعتگران داخل استان است که بر اساس سیاست‌های دولت و تاکید استاندار بر اقتصاد مقاومتی، کاهش وابستگی، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید داخلی استان منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه بین فرمانداری اهواز، مدیرعامل شرکت‌ خدماتی شهرک‌های صنعتی اهواز، خانه صنعت و معدن و انجمن سازندگان تجهیزات نفتی استان امضا شده است.