دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان گفت: این استان قلب و قطب صنعت کشور است. عبدالحسن مقتدایی در حاشیه نمایشگاه تولیدات استانی، افزود: درست است که در برخی استان‌ها بخش‌های صنعتی قوی و تخصصی داریم، اما وجود صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، بنادر و سدسازی و نیز حجم کار و اعتبارات موجود در خوزستان بیانگر این است که این استان می‌تواند علاوه بر غول کشاورزی، غول صنعتی هم باشد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نیز گفت: طرح آمایش صنعت این استان در حال تدوین است که بر اساس آن اولویت ایجاد صنایع در مناطق مختلف مشخص خواهد شد.

اخلاق محمدیان اظهار کرد: در چارچوب این طرح که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال پایه ریزی است، اولویت‌های صنایع مشخص می‌شود تا چراغ راه صنعت خوزستان باشد.

وی عمده سرمایه‌گذاری‌های بخش صنعت خوزستان را مربوط به واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و افزود: به واسطه مدت زمان طولانی در تهیه زمین صنعتی در مناطقی جدای از شهرک‌های صنعتی و نیز به‌دلیل کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها دارند. محمدیان با اشاره به ۲۳۱۷ قرارداد واگذاری در شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: ۱۱۳۷ واحد از این مجموع بهره‌برداری شده و از این واحدها ۷۰۰واحد با اشتغال‌زایی ۱۴ هزار نفر فعال است.

محمدیان عمده سرمایه‌گذاری‌ها در شهرک‌های صنعتی خوزستان را در زمینه ساخت تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی اعلام کرد و گفت: تعداد واحدهای صنعتی فعال در این زمینه در طول سال‌های اخیر دو برابر شده و هم اینک ۹۵درصد واحدهای مستقر در شهرک صنعتی شماره یک و ۹۰درصد واحدهای شهرک صنعتی شماره سه و ناحیه صنعتی ۲۲ بهمن در زمینه ساخت تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: تعداد محدودی واحد صنعتی هم در دزفول و آبادان و ماهشهر در ساخت تجهیزات یاد شده فعال هستند.

رئیس هیات‌مدیره مجمع شهرک‌های صنعتی و مدیرعامل شهرک صنعتی شماره سه اهواز نیز گفت: بر اساس قراردادی که بین این شرکت و فولاد اکسین خوزستان به امضا رسیده عریض مورد نیاز صنایع بدون هیچ گونه محدودیتی توسط فولاد اکسین تامین می‌شود.

علیرضا طباطبایی اظهار کرد:بر این اساس در مرحله نخست به میزان ۱۰ تن ورق‌های ST۳۷ و ST ۵۷ تامین خواهد شد که با ارائه نیازمندی‌ها به دیگر ورق‌ها در مراحل بعدی این میزان تا ۱۰۰۰ تن قابل افزایش است.

وی اضافه کرد: این قرارداد محدودیت و سقف ندارد و در مقابل، ما متعهد شده‌ایم هر سه ماه یک بار مبلغ ورق‌ها را پرداخت کنیم.

طباطبایی گفت: توافق بر اساس قیمت روز است و با کف قیمت ورق‌ها در اختیار شهرک و واحدهای صنعتی قرار می‌گیرد.