دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف پور: مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز با اشاره به اینکه در حال حاضر نبود ارتباط موثر بین صنایع مادر و پایین‌دستی یکی از مشکلات اساسی صنعتگران خوزستان است، بر لزوم برقراری ارتباط بین این دو بخش تاکید کرد. علیرضا طباطبایی در نشست با مدیران فولاد اکسین گفت: ضروری است این ارتباط برقرار شود تا شاهد رشد و شکوفایی صنایع در داخل استان باشیم. وی افزود: صنایع کوچک به امید صنایع بزرگ شکل گرفته‌اند و لازم است به‌منظور بهره‌وری تولید و اشتغال قدم‌های خود را محکم‌تر بردارند که لازمه این امر حمایت صنایع مادر است.

طباطبایی تصریح کرد: ۷۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان خوزستان وجود دارند که پنج شهرک از این‌ تعداد در شهرستان اهواز مستقر هستند. وی عنوان کرد: شهرک شماره ۳ اهواز بزرگ‌ترین شهرک صنعتی در خوزستان است که ۲۴۶ واحد صنعتی در فضایی به مساحت ۱۴۶ هکتار در آن فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شهرک صنعتی شماره ۳ ادامه داد: حداقل فضای واحدهای صنعتی در این شهرک ۱۲۰۰ متر مربع و حداکثر ۷۰ هزار مترمربع است. در حال حاضر ۹۷ واحد صنعتی در حال بهره‌برداری، ۸ واحد در حال نصب ماشین‌آلات، ۲۳ واحد در حال نصب سوله، ۱۷ واحد در مرحله دیوارکشی و خدمات ساختمانی و ۱۱۰ واحد در مرحله واگذاری زمین هستند. طباطبایی با بیان اینکه ۵۰ درصد مشکلات صنعتگران مربوط به مسائل بیمه، دارایی و بانکی است، درخواست کرد: در اولین فرصت جلسه‌ای با مسوولان اداره‌های بیمه، دارایی و بانک‌ها برگزار شود تا مشکلات صنعتگران در این زمینه‌ها مورد بررسی قرار بگیرد. وی اظهار کرد: از آنجا که شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز با تلاش صنعتگران به یک شهرک با رونق تبدیل شده است، نیاز به حمایت مسوولان دارد.

مدیرعامل شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز کمبود آب را اساسی‌ترین مشکل این شهرک دانست و اظهار کرد: این شهرک در ۶ ماه فصل گرما به هیچ وجه آب شرب و صنعتی ندارد و مسوولان آب و فاضلاب اهواز می‌گویند امکان تامین آب بیش از این نیست و تنها می‌توانیم روزانه ۱۰ تانکر آب در اختیار شما قرار دهیم. وی افزود: به این ترتیب هر واحد صنعتی یک روز در میان ۲۰۰ هزار تومان بابت تانکرهای آب هزینه می‌کند که این مبلغ در هر ماه به سه میلیون تومان می‌رسد.

امیر زمانی‌زاده، عضو هیات‌مدیره شرکت خدماتی شهرک شماره ۳ اهواز نیز در این نشست از شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان بابت ایجاد بستر مناسب برای صنعتگران استان به‌منظور رشد و بالندگی و از شرکت فولاد اکسین به‌دلیل همکاری مستمر به‌منظور بومی‌سازی قطعات و تجهیزات در استان قدردانی کرد و پیشنهاد داد: کارگروهی برای انجام کارهای متقابل به‌منظور ایجاد ارتباطی سازنده و همکاری بین شهرک صنعتی و شرکت فولاد اکسین برای حل مشکلات شهرک‌های صنعتی تشکیل شود.