دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب کلیه شرایط تدوین‌شده توسط اسکاپ و آیین‌نامه اجرایی احداث بندر خشک در کشور را دارا است و در صورت حمایت استاندار و مسوولان استان می‌تواند به‌عنوان یکی از بنادر خشک کشور موجب خدمت‌رسانی و تسهیل در حمل‌ونقل کالا شود. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب با بیان این مطلب افزود: این منطقه با فاصله۵۰۰ کیلومتر با قطب‌های اقتصادی کشور (تهران، تبریز، اهواز، اصفهان) و ۲۰۰ کیلومتر با مرکز چهار استان همجوار (ایلام، خرم‌آباد، همدان، سنندج) از لحاظ جغرافیایی بهترین موقعیت را دارد.

مهندس پروین رضایی تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد با دسترسی به فرودگاه، راه‌آهن و قرار گرفتن در تقاطع بزرگراه‌های کربلا و کریدور شمال غرب به جنوب و نقطه اتصال استان‌های شمال غرب و غرب به خوزستان و سواحل خلیج فارس، دروازه ورودی به کشور عراق، سوریه و نزدیکی با کشورهای حوزه خلیج فارس می‌تواند یکی از نقاط مهم ارتباطی کشور باشد.

وی تمامی این خصوصیات را مد نظر وزرایی دانست که طی توافق‌نامه‌ای با حضور ۱۶ وزیر از گروه‌های مختلف کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه مبنی بر توسعه حمل و نقل در آسیا به تصویب رسید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد افزود: این توافق‌نامه با توجه به نیاز به ارتقا و توسعه سیستم لجستیکی و حمل‌ونقل ترکیبی یکپارچه بین‌المللی در آسیا و مناطق مجاور و با توجه‌ به پیش‌بینی افزایش حمل و نقل بین‌المللی کالا به عنوان نتیجه‌ای از رشد تجارت بین‌المللی در جریان فرآیند مستمر جهانی شدن و لزوم تقویت اتصالات و جریان بدون وقفه بین‌المللی کالاها به امضای کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد رسید.