دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تقویت طرح‌های بومی‌سازی تجهیزات صنعت نفت ازسوی این شرکت خبر داد. بیژن عالی‌پور اظهار کرد: خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری ما محسوب می‌شود و این موضوع تا رفع کامل نیاز صنایع نفت و گاز به قطعات، با رعایت استاندارد و کیفیت مطلوب به‌طور جدی پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مدیریت تدارکات و امور کالا در زنجیره تولید گفت: با توجه به اهمیت بسیار بالای تامین به موقع کالا در روند و پویایی تولید، اعمال سرعت و دقت در پیگیری تقاضاها در تمامی مراحل باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در پایان افزود: در فرآیند زنجیره تامین کالا واحدهای مختلف سفارش‌ها، تدارکات، عملیات، امور گمرکی و طبقه‌بندی کالا نقش داشته، بنابراین لازم است برای همه کارکنان این واحدها دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه‌های مرتبط برگزار شود.

رئیس مهندسی ساخت کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز گفت: در ششمین نمایشگاه صنعت نفت خوزستان از پنج کالای استراتژیک ساخت داخل رونمایی می‌شود.

خالد واحدی اظهارکرد: ۴ قلم کالا در زمینه ماشین‌آلات فرآیندی و یک مورد از کالاهای بومی‌سازی شده در صنعت حفاری کاربرد دارد. وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت نفت و حفاری که از ۱۵ تا ۱۸ آذرماه در خوزستان برپا ‌می‌شود، افزود: درمجموع ۲۹۱ شرکت تولیدی برای حضور و ثبت‌نام در ششمین نمایشگاه نفت خوزستان اعلام آمادگی کرده‌اند اما در نهایت ما موفق به جانمایی برای ۲۱۵ شرکت شدیم که این شرکت‌ها در قالب ۳ سالن اصلی خلیج‌فارس، خرمشهر و امام رضا(ع) و ۴ تخته چادر نمایشگاهی جانمایی شده‌اند.

واحدی عنوان کرد: تعداد ۸۷ شرکت‌کننده از صنایع بومی خوزستان هستند که حدود ۴۱ درصد شرکت‌کنندگان را شامل می‌شود و ۲۵ شرکت از این تعداد عضو انجمن سازندگان تجهیزات نفت خوزستان هستند.

رئیس مهندسی ساخت کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه‌داد: ۴۸ غرفه به شرکت‌های سازنده اقلام حفاری، ۴۵ غرفه به سازندگان تجهیزات ماشین‌آلات دوار، ۲۶ غرفه به تولیدکنندگان مواد پلیمری و شیمیایی، ۶۲ غرفه به تولیدکنندگان لوله، فولاد و اقلام عمومی، ۸ غرفه به دانشگاهیان، انجمن‌های صنفی و شرکت‌های دانش‌بنیان و مطبوعات، ۹ غرفه به شرکت‌های وابسته به وزارت نفت و ۲۳ غرفه به شرکت‌های تامین‌کننده کالا اختصاص داده شده است.

وی بیان‌کرد: تلاش ما این بود که سازندگان خوزستانی در یک غرفه مستقر شوند که پیش‌بینی شده تمام سازندگان استان اعم از اعضای انجمن سازندگان نفت و غیر عضو، در سالن خلیج‌فارس مستقر شوند.